Author |
Topic  |
|
nix
Starting Member
6 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 19:52:41
|
Hej. Ny som sagt på forumet, å jag har försökt söka bland inläggen men inte riktigt hittat vad jag söker. Frågan jag brottas med är (frånsett pengar å tid) är att jag vill ha en hemma bio utrustning å i ett fall av akut behov, gick jag å köpte en Pioneer dvd DV-350 å en Yamaha RX-V430RDS, tänkte fixa högtalarna på nästa löning (med hjälp av en sund kost på nudlar). Nu när den första lyckan lagt sig börjar man fungdera om det var så klokt. Har roat mig med att jämföra 2-kanals ljudet med mina gamla prylar, Marantz SC-80+SM-80, Grundig CD2 å ett par ombyggda luxor högtalare, men tycker bättre om min gamla 2-kanalar utrustning. Eftersom jag har det nyinköpta på öppet köp är det (troligen) inget problem. Nackdelen med Yamahan är att jag kan inte köra mitt gammla slutsteg, Yamman saknar pre out, fungderar på å byta till Marantz SR 4200 som har den möjligheten. När det kommet till högtalare har jag kollat (via WWW endast) på Celestion F30+F10+F35. plus den aktiva subben S 80, men nu börjar penngarna springa iväg... Åter till frågan. Jag ser allderles förmånga alternativ. 1. Byta A/V förstärkare å köpa center, bak, subb. 2. Behålla Yamahan handla center å bakhögtalare. 3. Handla ett suround högtalar paket för ca 5000:- å ha två anläggningar. 4. handla nytt hötalar paket Dyrt eller billigt. 5. Handla ny A/V reciver å ett kopl. högtalalarpaket (dyrt) å ha två anläggningar. 6. Alla möjliga kombinationer av ovanstående + några till jag inte orkar tänka ut. Som ni kanske förstår har jag inte så lätt för mig att bestämma mig :-) Jag vet dock att jag vill ha bättre prylar än jag har råd med:-) Alla tips motages tacksamt, kan tänka mig att spendera minst 5000:- på å komma på rätt väg, men om jag inte blåser pengarna nu kommer jag bara att köpa mer MC prylar. Hoppas någon förstår min fråga. /NIX
|
|
nix
Starting Member
6 Posts |
Posted - 2002/10/09 : 20:43:59
|
Glömde nämna att jag lusnar mest på gitarrbaserad tyngre rock. /N |
 |
|
tek
Member

229 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 10:59:33
|
får du inte svar här testa minhembio.com dom har konf för både 2kanals och hemmabio..
|
din hifi låter inget vidare. jämfört med värre grejer. |
 |
|
nix
Starting Member
6 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 14:45:44
|
Tack för tipset, frågan är ställd på minhembio.com. Jag återkommer till detta eminenta forum när jag behöver hjälp med 2-kanalaren. /NIX |
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 16:30:19
|
nix, ja personligen så tycker jag att 3:an är bäst av dom du sa. Eller att satsa allt på en bra 2-kanals stereo och köra filmerna i det. Men det är vad jag tycker. |
 |
|
nix
Starting Member
6 Posts |
Posted - 2002/10/13 : 12:29:42
|
Tack för tippsen. Här är resultatet. Bytte Yammaha mot Maratz SR4200 Köpte Warferdale Diamond 8.1 till baksystemet, Warferdale Diamond 8 center. Planerar att byta ut mina gamla frontar mot Warferdale Diamond 8.4, å sedan en subb. Heder åt Elgiganten som köpte tillbaka Yamahan. Tack till HiFi punkten för all hjälp med att hitta väljudande produkter till bra pris. /NIX |
 |
|
|
Topic  |
|