Nån som jämfört de terminalerna mot WBT? Skulle vart intressant om det idag ginns någon annan (läs billigare) tillverkare som gör lika bra (eller bättre) terminaler! Men då snackar jag naturligtvis INTE om budgetmodellerna som WBT släppte för några år sedan Har aldrig gillat dem! Vare sig mekaniskt eller ljudmässigt....
När jag för ca 10 år sedan jämförde en drösvis med olika terminaler som gick att köpa i Göteborgs hifibutiker så var WBT terminaler outstanding! De var naturligtvis dyra även då (dyrare än idag vill jag minnas?) men ljudkvalitetsförlusten var minimal jämfört att köra utan terminaler alls! Så att de kostar så mycket är inte konstigt tycker jag, men synd, fast WBT vet väl att de gör bra produkter o tar betalt därefter... Deras namn är ju inarbetat idag så det vill till att en konkurent kan slåss med billigare priser o jämförbar kvalité!
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
quote:Nån som jämfört de terminalerna mot WBT? Skulle vart intressant om det idag ginns någon annan (läs billigare) tillverkare som gör lika bra (eller bättre) terminaler!
Om du tänker på de terminaler jag köpt på bilden ovan ska de kanske inte jämföras med WBT, eller kanske de gott kan göra det?
WBT skulle kosta nånstans 5-6ggr så mycket att köpa samma antal kontakter. Hos Svalander skulle de kostat mig dryga 1000-lappen. Jag gav 290:- och för det ska de nog ses som ett mycket bra budgetköp. De verkar väldigt bra byggda och rejäla, sen om jag hör någon som helst skillnad mellan dessa och 5ggr så dyra tvivlar jag själv på. En sak har jag iaf konstaterat, att de ger betydligt bättre kontakt med högtalarkabeln än de andra billiga(i stort sett samma pris) som jag hade tidigare.