HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 nya högtalarterminaler?? ÄVEN handlare!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/02/17 :  00:11:59  Show Profile Send CC a Private Message
Nån som jämfört de terminalerna mot WBT? Skulle vart intressant om det idag ginns någon annan (läs billigare) tillverkare som gör lika bra (eller bättre) terminaler! Men då snackar jag naturligtvis INTE om budgetmodellerna som WBT släppte för några år sedan Har aldrig gillat dem! Vare sig mekaniskt eller ljudmässigt....

När jag för ca 10 år sedan jämförde en drösvis med olika terminaler som gick att köpa i Göteborgs hifibutiker så var WBT terminaler outstanding! De var naturligtvis dyra även då (dyrare än idag vill jag minnas?) men ljudkvalitetsförlusten var minimal jämfört att köra utan terminaler alls! Så att de kostar så mycket är inte konstigt tycker jag, men synd, fast WBT vet väl att de gör bra produkter o tar betalt därefter... Deras namn är ju inarbetat idag så det vill till att en konkurent kan slåss med billigare priser o jämförbar kvalité!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/17 :  00:20:15  Show Profile Send mayro a Private Message
dessa ser verkligen intresanta ut....... verkligen.. Berätta hur resultatet blir då du monterat dom??

Sänd PM .....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/02/17 :  09:39:39  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
Nån som jämfört de terminalerna mot WBT? Skulle vart intressant om det idag ginns någon annan (läs billigare) tillverkare som gör lika bra (eller bättre) terminaler!


Om du tänker på de terminaler jag köpt på bilden ovan ska de kanske inte jämföras med WBT, eller kanske de gott kan göra det?

WBT skulle kosta nånstans 5-6ggr så mycket att köpa samma antal kontakter. Hos Svalander skulle de kostat mig dryga 1000-lappen. Jag gav 290:- och för det ska de nog ses som ett mycket bra budgetköp. De verkar väldigt bra byggda och rejäla, sen om jag hör någon som helst skillnad mellan dessa och 5ggr så dyra tvivlar jag själv på. En sak har jag iaf konstaterat, att de ger betydligt bättre kontakt med högtalarkabeln än de andra billiga(i stort sett samma pris) som jag hade tidigare.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2005/02/17 09:41:37
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2005/02/17 :  23:04:23  Show Profile Send Fimax a Private Message

Detta företag Media-Sun är det samma som jag tipsade om tidigare i tråden

http://search.ebay.de/polklemmen_W0QQsofocusZbsQQsbrftogZ1QQfromZR10QQsacatZ-1QQcatrefZC6QQftrtZ1QQftrvZ1QQsadisZ200QQsellerZ1QQsassZmedia-sunQQfltZ9QQfsopZ1QQfsooZ1QQcoactionZcompareQQcopagenumZ1QQcoentrypageZsearch

Och beställer man genom Ebay (vet inte varför de har bättre pris där) blir det ÄNNU billigare....

/filip




Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000