jag har ju ett par acoustic energy aegis one, va ja förstått mår dessa bäst av att stå på ett par sep stativ och ej i bokhyllan, det är väl enklare dessutom att möblera och rikta högtalarna om man har stativ, så va ja förstår är det bara fördelar...
frågan är - var hittar jag billiga stativ? det är ju inga tok-värstingar till högtalare så jag vill helst ha stativ som kostar mindre än själva högtalarna... finns det bra stativ för runt 500-1000kr? eller är jag ute och drömmer?
hi-klubben har några som heter VM acoustics blackfoot5 som kostar 700kr kan det va nåt?
dom har också ett par soundstyle x122 men då snackar vi mer än det dubbla, 1500kr (och det är faktist mer än jag betalade för högtalarna...)
din hifi låter inget vidare. jämfört med värre grejer.
Leca-block ställda på högkant blir 59 cm höga. Snyggt och bra, pris ca 60:-/par. Lägg något emellan så att det inte skaver. Tips: Om de stått utomhus i regn så bör de få torka några dagar först. / K
Leca-block eller murblock är något som finns i byggvaruhandeln. Se t ex www.byggmax.se -> prislista -> Lättbetong/Hålsten, art nr 0419 eller 0425. De består av blåst lera hopkleggad till rätblock. Används för att mura med, men fungerar också bra som stabila och någorlunda resonansdöda högtalarstativ, delar till bänkar mm. Jag har kört betydligt dyrare högtalare än dina på Leca-block med utmärkt resultat. Då kostade jag på mig att slätspackla dem på gavlarna + lade dit gumminät (halkskydd för mattor) och filttassar. Prylar som funkar utan att kosta. / K