Author |
Topic  |
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 13:11:06
|
Vad tror ni om denna? Vad har ni själv för borstar?
 |
|
Pipes
Member

591 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 13:19:06
|
Den ser väl helt ok ut. Det finns säkert bättre, såsom den nedan, men din funkar nog bra. Jag har en gammal Deccaborste som snart måste bytas.
 |
Moderator på http://www.vinylengine.com/ |
 |
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 13:20:58
|
quote: Originally posted by Jadde
Vad tror ni om denna? Vad har ni själv för borstar?

har en av liknande funktion och utseende. tycker den funkar utmärkt bra. tror faktiskt att det är NEC som har satt sin logga på den. audioquests borste skulle funka bättre ihop med min sorbothanmatta från audioquest förstås. finns att köpa var?
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
norman
Member

127 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 13:26:17
|
Har en exakt (vad jag kan se iaf) likadan fast det står champion på den istället... den funkar bra, har iof aldrig testat nån annan så det är svårt att jämföra... lite för mjuka strån kanske..?.. |
 |
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts |
|
Klanters
Member

112 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 17:02:51
|
Är snacket om att skivborstar sopar ner dammet längre ner i spåren och därmed gör mer skada än nytta bara struntprat eller?
Beror det på vad man har för borste kanske? I så fall, vilka borstar är bra och vilka är dåliga? |
 |
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 18:28:07
|
quote: Originally posted by Klanters
Är snacket om att skivborstar sopar ner dammet längre ner i spåren och därmed gör mer skada än nytta bara struntprat eller?
Beror det på vad man har för borste kanske? I så fall, vilka borstar är bra och vilka är dåliga?
chansen att de drar ner damm i spåren är förmodligen lika troligen som att de får upp nåt ur spåren. man får bort ytgäcket ivarjefall. bästa sättet att få upp nåt ur spåren är väl att spela skivan.
v.p.i skivtvätt är ju annars ett trevligt men kostsamt sätt att få rent långt upp i kröken.
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
marbrink
Member

2873 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 19:35:42
|
Hag har goldring borsten o tycker den fungerar ganska bra. Men tycker ändå mina skivor e förbannat statiska....kanske för att rummet är dammigt o skivspelaren...hmmm.... |
 |
|
Jonas
Member

738 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 19:49:29
|
Är också på jakt efter en skivborste. Men måste det stå Audioquest på den? Den ser ut som vilken sån borste som helst, men kostar säkert ett par gånger mer eller?
MVH |
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 19:51:13
|
Beror det på vad man har för borste kanske? I så fall, vilka borstar är bra och vilka är dåliga?
Ja, vad jag tror så är en kolfiber borste det bästa man kan använda. För en hårdare borste som t ex Discwasher med mer hård tyg trycker ner smutsen längre ner i spåret. Sedan så finns det ju olika grader av smuts. Du har ytlig smuts som ganska lätt går att ta bort med kolfiber borste, men du har även smuts som sitter längre ner i spåret och då är det endast en tvätt (Disc Doctor's saker skall vara bäst enligt många audiophiler).
Hag har goldring borsten o tycker den fungerar ganska bra. Men tycker ändå mina skivor e förbannat statiska....kanske för att rummet är dammigt o skivspelaren...hmmm....
Det finns en "pistol" att köpa som tar bort statiskt.
|
 |
|
Robis
Member

552 Posts |
Posted - 2002/10/10 : 19:51:13
|
Utan att veta nånting egentligen så är den misstänkt likt skivborsten som Ginza säljer för 69:- men den står det "Hama" på... |
 |
|
|
Topic  |
|