HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 DIY Göteborg 2005
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/02/27 :  11:33:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Den andre april smäller det igen!

DIY Göteborg 2005





Vi laddar för en ny DIY-träff. Denna gången i andra lokaliteter än vad vi brukar köra i. Plats och karta kommer att komma upp när vi närmar oss.

Läs mer här: http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37477

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/27 :  12:08:50  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Synd man jobbar

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/02/27 :  12:12:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag tog ledigt den dagen!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2005/02/27 :  13:02:12  Show Profile Send Patrik a Private Message
Var?

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/02/27 :  13:21:25  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Kanske skall överväga att ta ledigt jag med. Även om 25% av min inkomst försvinner. Så går det när man bara jobbar fyra dagar i månaden heh.

Precis som för köpenhamnsresan kan jag rekommendera Säfflebussen.se (byt ä mot a). Skall till esl imorgon Malmö - Götet tur/retur 275kr. Det blir lite dyrare på helgen tyvärr.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/02/27 :  17:42:52  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Adressen meddelas några dagar innan. Det är i Gamlestaden, ganska nära SKF.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2005/02/28 :  08:44:50  Show Profile Send plind a Private Message
Aahh, krypavstånd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/02/28 :  13:17:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Så här kul var det förra gången...

Rolling Phones...



http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=24227

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/02/28 :  13:50:42  Show Profile Send mace a Private Message
Får man komma även om man inte byggt nå't

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/01 :  00:01:35  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det får man absolut!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/03/01 :  00:05:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
För att uttrycka det väldigt enkelt...

ALLA är välkomna!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/01 :  01:20:22  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Kom just från Göteborg. Fick vänta i snöslaket på bussen i 1,5 timme
åk aldrig till göteborg! de har snö o sånt

Försöker planera in en ledig dag och ta mig upp igen till lördag :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2005/03/08 :  12:36:08  Show Profile Send ayayay a Private Message
det här får man ju inte missa!

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/20 :  10:46:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Våren börjar komma och snön försvinner. Snart finns det ingen anledning kvar att stanna hemma.
Efter förra årets träff var det många som hörde av sig och sade att det var den roligaste mässa
de varit på någonsin. Vi jobbar på att det ska bli lika lyckat i år. Så - missa inte detta!

Ett förtydligande:
Man får gärna komma tomhänt - det är inget krav att ta med något. Träffen är till för att skapa entusiasm runt vår hobby.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/03/20 :  13:22:31  Show Profile Send mace a Private Message
Blir det tillfälle att njuta av OTL á lá BJ ?

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/21 :  00:00:16  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nej, inte den här gången.

Adressen är: Gamlestadsvägen 3B. Tiden spikar jag helt självsvåldigt till 10.00

http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&asearch=1&streetname=Gamlestadsv%E4gen&streetnumber=3b&city=

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2005/03/23 :  10:46:44  Show Profile Send plind a Private Message
Finns det någon behörig elektriker som ämnar komma på träffen som skulle kunna hjälpa mig med en ny anslutning i säkringsskåpet

Tänkte att anläggningen skulle få lite bättre ström via egen skärmad nätkabel.

/Peter
Go to Top of Page

Lundahl
Member

98 Posts

Posted - 2005/03/23 :  17:34:01  Show Profile Send Lundahl a Private Message
Det här låter ju som något alldeles extremt kul, särskilt som det verkar som man är välkommen även om man inte har byggt något fint (eller alls) som går att bidra med. Är riktigt sugen på att lyssna till dessa entusiastiska apparater! jag kommer!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/30 :  11:04:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Lite praktiska saker:

Adressen är Gamlestadsvägen 3B och vi börjar oficiellt 10.00 även om jag antagligen dyker upp något tidigare. Jag sätter upp en lapp på dörren med mitt mobilnummer. Lokalerna är en bit upp, 3:e eller 4:e våningen. Hiss finns. Under dagen ska vi försöka ha värdar som turas om att öppna för besökare.

Karta och vägbeskrivning finns här:
http://www.gulasidorna.se/query?stq=0&streetname=gamlestadsv%E4gen&streetnumber=3b&city=g%F6teborg&what=map&asearch=1

Parkering: Utanför porten vill jag minnas att det var en timmas parkering. Där kan man stå medan man lastar ur sina grejor. Sedan flyttar man bilen någon annanstans, det finns gott om parkeringsplatser.

Enkel skiss över lokalerna, glöm proportioner och så men ungeför så här:

(Det stora rummet är ett sammanträdesrum med ett jättelikt bord)
Jag ska försöka skriva några lappar och sätta vid varje rum så alla hittar.

Mat:
Kaffebryggare och microugn ska finnas i köket under träffen, spis finns EJ.
Kaffe med tilltugg ska finnas för en rimlig peng.
Illy fixar lite mat, se http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38364
Se till att beställa mat i förväg av Illy om du vill ha!

Anders säljer vinylskivor och CD i konferensrummet också! Egna godbitar, plus Opus3.

Nu kommer jag inte på något mer.

Hjärtligt välkomna på Lördag!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2005/03/31 :  00:08:59  Show Profile Send hjort a Private Message
Hur länge är det tänkt att hålla på?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/31 :  06:59:09  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Tills vi tröttnar. All tänkbar info finns i huvudtråden under DIY.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/31 :  09:12:04  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Anders säljer vinylskivor och CD i konferensrummet också! Egna godbitar, plus Opus3.
Sedär - trevligt att företag dyker upp! Borde ge ett mervärde åt träffen. Och skivorna är ju riktigt bra! Hade varit kul om jag kunnat vara med.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2005/03/31 09:12:23
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000