HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vart skaffa hifi-tshirts/collegetröjor ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/03/02 :  18:35:08  Show Profile Send Drem a Private Message
Någon som vet vart man kan skaffa tshirts / collegetröjor med hifi-tryck? Jag skulle främst vilja ha tryck med märken som t ex JMlab, Rotel eller Arcam.

Jag har försökt maila några av tillverkarna för längesedan men det kom inga svar.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/02 :  18:44:49  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Man kan juh alltid gå och göra egna. En hundring brukar det kosta för en plottrad text eller bild (typ smält plastfilm. Blir bra). Så kan man välja en schyst tröja själv från vilken affär man nu önskar.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/03/02 :  18:53:05  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Man undrar ju varför någon skulle vilja ha nåt sådant

Jag tror dock som vemsom, att man helt enkelt får trycka upp egna.
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/03/02 :  20:35:53  Show Profile Send Drem a Private Message
Merkurius, är det något konstigt med såna tröjor eller är du ironisk?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/02 :  21:22:51  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Men det vore juh cool med en där det stod "D.I.Y." på eller "HIFI".
Tycker att företagslogos blir lite som att springa runt med *host* fotbollshalsdukar (ta det inte personligt, men det är fjantigt).

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/03/02 :  21:41:51  Show Profile Send Larsho a Private Message
Naim säljer faktiskt tröjor men även andra saker
som tex väska.

http://216.149.62.210/Merchant/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=naimestore&Category_Code=fashion

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/03/02 :  21:42:23  Show Profile
Merkurius: Jag skulle gärna ta lite tuffa tröjor... varför inte?

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2005/03/02 21:43:25
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/03/02 :  22:58:54  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Missförstå mig rätt nu. Jag skulle nog inte orka anstränga mig för att leta reda på, alternativt trycka upp, en T-shirt med JMlab loggan på. Om någon annan gör det så är det ju upp till dom. Jag har ju iofs några tröjor med Dave Matthews Band så jag är nog lika "fjantigt"
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/03/02 :  23:09:43  Show Profile Send Drem a Private Message
Men är vi inte hifi- och musiknördar hela bunten här? Jag har också musiktshirts men jag skulle vilja visa folk att jag gillar välljud också för det har allt med själen i musiken att göra En tshirt med t ex en stor tiger eller en varg på bröstet, det är nördigt däremot, eller "I LOVE NEW YORK" osv

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/03/02 23:11:22
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/02 :  23:12:15  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
haha :)

Men en med ett mer ospecificerad text på hade jag velat ha.
Att trycka tröjor med screen-tryck blir rätt mycket bättre än det mesta annat.
Inte för att jag vill hålla i det, men om någon fixar ett gäng schysa tröjor (färgen kostar inget att byta tror jag, det är mest bara själva schablonen som kostar pengar) så köper jag en ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/03/02 :  23:22:46  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Drem: okej! håller med dig när det gäller djurmotiv. OT: Hur går det med slutstegsjakten? Har du testat rör till dina JMlabs än?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/02 :  23:48:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Drem: Du menar såna här...




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/03/02 :  23:49:53  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Se där, jag har för mig att jag sett just den tröjan eller en liknande nånstans...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/03 :  00:46:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Troligen från mitt "Fars Dags" repotage.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/03/03 :  01:04:39  Show Profile Send JonasV a Private Message
tycker inte så mycket om reklam t-shirt's
föredrar ett budskap jag kan stå för, min enda musik T-shirt är Skinny Puppy - Censor.
Hade inget emot att kunna ladda ner en Bildfil med någon snygg logga eller budskap typ:


      www.HiFiforum.nu
#~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~#
    Mångsidighetens Forum!


För att printas ut på sådan där påstrykbar film.

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O

Edited by - JonasV on 2005/03/03 01:06:47
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/03/03 :  01:43:26  Show Profile Send Drem a Private Message
Merkurius:

Har inte provat rör tyvärr. Jag har beställt ett par Ezon IcePower ASP1000 monoblock däremot för att pumpa mina 946or. Sedan skulle vara kul att prova ett rör-försteg, men jag får ett dilemma här och det är det att jag ska ha ett försteg som även fixar multikanal och gärna har inbyggda dekodrar osv. Det närmasta jag såg var Copland CVA-306 rör-försteg men det är helt analogt och utan inbyggda dekodrar och då vet jag inte vad jag skulle koppla mina digitala källor till Jag får fundera på det där, lite intressant verkar också kommande Arcam AVP-700 försteg (skulle komma i Maj). Kanske det har en lite varmare karaktär i ljudet än exempelvis Rotel som jag har för tillfället?

Zalve:
Hade den tröjan varit en t-shirt, svart och storlek small med en blå JMlab-logga så hade jag tvingat dig att sälja den till mig


Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/03 :  01:45:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Sånna finns även i samlingen. Dock inte SVART utan svagt grå.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000