HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Luleås "hårding" Per Ledin säger....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/03/05 :  20:45:00  Show Profile Send Pjotre a Private Message
- Alla hatar oss lappjävlar och det är bara bra. Nu ska vi ta på oss arbetshandskarna och visa vad vi går för.
Luleås tuffing lovar att laget kommer att vara ännu mer taggat på bortaplan och han hotar med en ännu hårdare holmgång på isen.
- Det här är bara början, säger Per Ledin.
Och tillägger:
- Bäst dom håller huvudet högt. Det kommer att smälla ännu mer i Göteborg.


Jag tror Frölunda ligger sömnlösa av skräck i natt... Ibland kan Norrlänningar vara väldigt roliga....

Edited by - Pjotre on 2005/03/08 22:40:20

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/03/05 :  20:58:04  Show Profile Send Terminator a Private Message
Ja utan sömmar blir de säkert.

(Ja, jag kunde inte låta bli trots att hockey inte engagerar mig nämnvärt).

//Hans
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/03/05 :  22:59:39  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
Ibland kan Norrlänningar vara väldigt roliga....


Ungefär som sörlänningar menar du...

De stod upp väldigt bra i fredags frölundaiterna...Not! Den sämre brorsan Lundqvist backade som en rädd hare då kanadicken(JW) ville ge honom spö

Många hårdare än Ledin och Holma finns inte i Svensk hockey. De står upp då de andra faller...(som i Lok låten)


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2005/03/05 23:12:15
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/03/06 :  07:04:10  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Ja jo jag tror säkert det finns många som är bra på att slåss i Luleå. Men nu är det ju inte det hockey går ut på...
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/03/06 :  08:59:35  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Luleå har ett seriöst problem med målvakter. "Spanjoren", Fernandez som stod har varit otroligt ojämn och i förrgår var han ett stolpskott. Den andra var inte särskilt bra han heller...
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/03/06 :  10:50:15  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
Ja jo jag tror säkert det finns många som är bra på att slåss i Luleå. Men nu är det ju inte det hockey går ut på...

Självklart är det en komponent som ingår i spelet ishockey. De som tycker att slagsmål inte hör hemma i hockey ska nog sluta se det. Skulle tro 90% av alla som ser hockey vil se en fajt då och då, de andra ljuger bara då de säger att de inte vill se sådana.

Frölunda är ett bättre lag inget snack, de är Sveriges bästa lag och för att överhuvudtaget kunna rubba dem i en lång matchserie så är det fysiskt spel som gäller. Att spela ut Frölunda gör inget lag. Nu var siffrorna i förra matchen större skillnad än verkligheten på plan, 2 ribbskott av Luleå, ett felaktigt! bortdömt mål, 2 riktiga tavlor av Manny i mål samt ett mål i tom bur. Frölund var effektivare och hade marginalerna med sig.

I dag är det ny match igen.



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/03/06 :  11:13:29  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Spelar inte Luleå imorrn? eller var det en annan match du syftade på?
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/03/06 :  11:20:12  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Merkurius: Varit i flaskan eller?

6:e mars kl. 17.00 nedsläpp Scandinavium.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2005/03/06 11:23:09
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2005/03/06 :  18:09:49  Show Profile Send FBK a Private Message
Och var spelar Per Ledin nästa säsong

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/03/06 :  20:06:07  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Kom precis från matchen....

Tomas Holmström
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/03/06 :  20:51:36  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Ja, va fan ska man säga. Så många korkade utvisningar i en och samma match är det sällan man sett. Dessutom ett junior misstag som är matchavgörande.

Fbk: Förstår att ni drömmer om det, det skulle jag göra i era kläder. Men tyvärr får ni bli besvikna. Per Ledin är och kommer vara en Luleå spelare. Han är av den typen lojala spelare till skillnad från Hento som ignorerar plånböcker hur mycket än fbk och andra bjuder. Han har själv sagt att det är en dröm att få spela i Luleå(är lule bo) och att han vill spela för dem.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/03/06 :  20:57:20  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Mangew: Kan bara hålla med dig, Holmström var inte i balans idag utan mest pinsam...

Men det känndes som Luleå var närmare idag än i fredags...

Ny match på tisdag...
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/03/08 :  22:38:22  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Idag måste jag säga att Holmström kämpade som den kämpe han är! Sen spelar det ju ingen roll, en man gör inte ett lag... Men nu kännde jag igen honom från spelet i Detroit!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/11 :  08:11:46  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ja det gick ju som det gick, 4-0 i matcher till göteborgarna.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2005/03/30 :  11:52:51  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Fbk: Förstår att ni drömmer om det, det skulle jag göra i era kläder. Men tyvärr får ni bli besvikna. Per Ledin är och kommer vara en Luleå spelare. Han är av den typen lojala spelare till skillnad från Hento som ignorerar plånböcker hur mycket än fbk och andra bjuder. Han har själv sagt att det är en dröm att få spela i Luleå(är lule bo) och att han vill spela för dem.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/03/30 :  11:58:20  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Fbk. Vet, läs och begrunda nedan Luleå HC´s undergång...Hoppas Skellefte går upp så ska jag med glädje åka milen dit och supporta dem.

I Luleå finns en av landets mest meriterade och bästa tränare i Osten Bergström som bor, jobbar och har sin familj här, en av landets mest eftertraktade spelare på sin position i Ledin samt ett par till mer el mindre begåvade(bla. Nordqvist)...ingen har de i TK och Luleå Hockey lyckats kontraktera utan förfallet är bara början...

http://www.nsd.se/index.php?artikel=141367&option=2


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2005/03/30 :  21:47:07  Show Profile Send FBK a Private Message
mangew!
På jobbet har vi en kille ifrån Luleå, och han är nästan fanatisk och det skulle vara lite tråkigt faktiskt om Luleå åker ur Elitserien. Men det kommer dem göra snart misstänker jag, de har varit ett lindansar lag ganska länge nu och det håller inte hur länge som helst.


Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/03/30 :  21:52:34  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Lindansare eller inte, det är väl ett av de slutspelsstabilaste lagen senaste 10-15åren, Men om klubbledningen fortsätter som de gjort det senaste året får vi derbyn med Boden.

Det är sanslöst att osämja i ledningen ska få skjuta en klubb i småspillror. Hade trots allt förutsättningar för att få ett bättre lag till nästa år.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/03/31 :  00:03:09  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
quote:
Per Ledin är och kommer vara en Luleå spelare.

Jadu, vidare lojal var han inte. När pengarna lockar.......

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/03/31 :  07:20:12  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
Jadu, vidare lojal var han inte. När pengarna lockar.......


LarsTokyo: Du missade mina inlägg ovan eller, börja med att läsa dem. Sen kan jag ge mer info i denna affär, Ledin har lämnat ingen kan klandra honom...


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/03/31 :  11:47:44  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Och? Jag förstår inte vad du menar. Jag läste länken du hade och för mig är det ingen gåta, han valde pengarna. Läs mellan raderna så ser du att han ville ha ett bättre bud från Luleå, men fick inget.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/03/31 :  12:37:57  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
LarsTokyo: Hmm..pengarna hade en liten del i denna soppa. Det pågår mycket värre saker här i Luleå..kanske svårt hålla koll på dem i Asien.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/04/01 :  02:21:55  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
mangew; jag anade att det var mer spel bakom kulliserna som jag inte ser från Asien. Men det som står i tidningarna (som man inte ska lita på) så framgår det som att det handlade om pengar.

Det stod idag att Luleå tagit tillbaka en back som varit hos Mora en sväng.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/04/01 :  07:16:18  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:

Det stod idag att Luleå tagit tillbaka en back som varit hos Mora en sväng.


Yepp, deras bästa back förförra säsongen som de inte gav nytt kontrakt! så han får till Mora och var deras bäste. Nu gjorde de något vettigt iaf och tog tillbaka honom.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/04/01 :  07:57:47  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Nä vänta bara nästa säsong är Skellefteå uppe och Luleå åker ned!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/04/01 07:58:57
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/04/01 :  13:48:58  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Förr pratade man ju om "norrlandsfönstret" vi kanske skall döpa om det till "norrlandsträsket" i stället...

(Hoppas ni ser ironin... )
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000