HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Nick Cave Boatmans call
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

donald
Member

147 Posts

Posted - 2005/03/12 :  19:24:08  Show Profile Send donald a Private Message
Var på cd-rean i veckan och inhandlade den här skivan.Är sedan tidigare lite av fan av Nick Cave men av nån anledning har jag inte lyssnat på den här skivan förut.Måste medge att det är nog det bästa albumet han har gjort.Inte nog med att musiken är grymt så är ljudet också i absolut toppklass.Ett litet skivtips ,jag tror att jag gav 80 spänn för den.

donald

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/12 :  19:44:15  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Möjligen den bästa skivan han gjort. Och det är sannerligen inte dåligt enligt mig.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/03/12 :  22:12:26  Show Profile Send Roq a Private Message
Jag håller med, även om jag inte har så mycket Nick Cave - det är en riktigt bra skiva.
"Into my arms" är en favorit
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2005/03/12 :  23:52:05  Show Profile Send Aton a Private Message
Kanonbra skiva!
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2005/03/13 :  01:48:56  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Are you the one I've been waiting for? Far From Me & Idiot Prayer har spelats flitigt.
Helt klart en köpvärd skiva.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/13 :  02:04:47  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Bra rekommendation. Även om samtliga av hans skivor är suveräna.
Han sa en gång att denna skivan det den enda av sina egna skivor som han brukade lyssna på ofta.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2005/03/17 :  09:31:18  Show Profile Send jonta a Private Message
Lustigt nog upplevde jag samma sak för ngt år sedan, tyckte Boatman var skit när den kom, men lade in den i cdspelaren.....sedan har den varit ständigt återkommande, håller med om att den kanske är den bästa....och bra att ha nu, för den senaste gillade jag inte så värst, några höjdpunkter finns väl.....

Dreams never end!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000