Author |
Topic  |
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 12:54:22
|
quote: Originally posted by Alexi
Crown K1 alt. K2 http://www.crownaudio.com/amp_htm/kspecs.htm
Verkar rätt justa faktiskt. Synd bara att de har 3:e ordningens högpassfilter vid 8 Hz, samt 7:e ordningens vid 32 kHz. Det vill man ju inte ha.
X-Ray, har du någon annan mer HiFi-aktig att rekommendera?
/Johan L |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
 |
|
kjellen
Member

161 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 16:50:06
|
Tills för inte så länge sedan, kände jag att jag levde med ganska bra ljudisolering. Jag hörde aldrig någon granne och aldrig hörde heller någon granne av sig, fast jag brukade spela "Du hast" under fruktansvärt dynamiska former... När senare var granne flyttade blev jag snart varse hur lyhört det kan vara. Det visade sig att jag hade exemplariskt skötsamma och tacksamma grannar förut. Nu hör jag Y.M.C.A varje torsdagskväll då granntanten brukar bjuda hem folk till karaokefest... (Det råkar ju vara torsdag idag så jag ska strax bege mig iväg) |
Kom ihåg att det är du som avgör vad som är "bra". |
 |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 20:38:00
|
Knoppen:
Rotel 1090 kanske? :-D |
//Jonas
 Insyltad i branschen via Ljudmakarn |
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 09:42:40
|
quote: Originally posted by X-ray
Knoppen:
Rotel 1090 kanske? :-D
Ja, den är bra, är mina erfarenheter. Synd att den bara har ca 400 Watt. Normalt är den inte bryggkopplingsbar, men det kan man ordna med specialkablage. Då borde det bli upp mot 1600 Watt, dock med något försämrad strömkapacitet vid lägre impedanser. Den ligger bra till om de andra pajar (vilket 50% av dem har gjort tidigare, men de gick enkelt att laga). Tack för tipset .
/Johan
|
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
 |
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 10:29:20
|
quote: Originally posted by Knoppen
quote: Originally posted by Alexi
Crown K1 alt. K2 http://www.crownaudio.com/amp_htm/kspecs.htm
Verkar rätt justa faktiskt. Synd bara att de har 3:e ordningens högpassfilter vid 8 Hz, samt 7:e ordningens vid 32 kHz. Det vill man ju inte ha. /Johan L
Ja tyvärr och dom går inte änns att ta bort  Fast det är ju inte ett problem för dom flesta subbar med 8Hz filtret. |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
ZiroX
Member

137 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 14:01:40
|
Min granne var o skällde på mig igårkväll vid 21. Först gången sedan jag flyttade in för snart ett halvår sedan, och jag har spelat hutlöst högt innan. Nu satt jag ju bara o lyssnade på "låg" volym, låten helium vola - soleig. Knasig granne, men verkar som om basen slog igenom golvet... |
 |
|
Topic  |
|