HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vinyl Analys
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Michael Dupé
Member

154 Posts

Posted - 2002/10/11 :  16:59:28  Show Profile Send Michael Dupé a Private Message
Jag har möjlighet att köpa en Denon DP-47F till, vad jag anser, verkar vara en billig penning (under 1500). Är det någon, som har erfarenhet gällande denna spelare, som kan ge lite tips, saker att tänka på osv. och lite åsikter på ljud o så?

Michael

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/10/11 :  17:23:43  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
quote:
Originally posted by Michael Dupé

Jag har möjlighet att köpa en Denon DP-47F till, vad jag anser, verkar vara en billig penning (under 1500). Är det någon, som har erfarenhet gällande denna spelare, som kan ge lite tips, saker att tänka på osv. och lite åsikter på ljud o så?

Michael

Tja, det verkar billigt men jag skulle råda dig att titta efter en Rega, Dual, Systemdeck eller en Linn Basik istället.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2002/10/11 :  17:25:30  Show Profile Send Per a Private Message
ere en sån däringa fet denon skapelse i trä med lika korpulent tonarm?

soya närå

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

Michael Dupé
Member

154 Posts

Posted - 2002/10/11 :  17:33:21  Show Profile Send Michael Dupé a Private Message
Ja jag tror det...

http://www.800stereo.com/prods/DD2.html
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2002/10/11 :  17:37:51  Show Profile Send Per a Private Message
quote:
Originally posted by Michael Dupé

Ja jag tror det...

precis sån jag menade mannen. har en polare i gubbängen som ägt dylik pryl i något mer än ett decennium. den är inte alls dum. och den funkar fortfarande så det är ju ett tecken på kvalitet. och nej, han har ingen cd-spelare som han kan fusklyssna med.

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/10/11 :  17:49:47  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Under 1500kr????? Köp den, de är mycket trevliga. Problemet kan ibland vara strul med deras armar, eller rättare sagt "styrningen" av dem.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

Michael Dupé
Member

154 Posts

Posted - 2002/10/11 :  18:00:32  Show Profile Send Michael Dupé a Private Message
Är det svårt (dyrt) att laga..?
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/10/11 :  19:40:30  Show Profile Send nin a Private Message
Jag har haft en sådan i 4 år förut och måste säga att den är helt okej. Visst, en Rega för samma pengar (nypris: 5000kr) låter bättre men för under 1500kr så kan du allt köpa den. Du har ju fördel att kunna använda start, stopp, repeat, och styra armen fram och tillbaka.
Så personligen så tycker jag under 1500kr är helt okej. Inte bättre än Rega men smidig.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000