Jag funderar på att införskaffa en cd-spelare med variabel utgång så att jag kan koppla den direkt in på slutsteget. På så sätt antar jag att jag slår flera flugor med en smäll. Jag slipper dyrt försteg och kablar mm. Efter ett besök hos HiFiConsult drömmer om en Advantage S1 med inbyggt försteg men det slår mig plötsligt vart skall jag koppla in min goa sub? Hmmm....det finns väl ingen subutgång på S1:an??? Måste jag trots allt införskaffa ett försteg?
Jag funderar på att införskaffa en cd-spelare med variabel utgång så att jag kan koppla den direkt in på slutsteget. På så sätt antar jag att jag slår flera flugor med en smäll. Jag slipper dyrt försteg och kablar mm. Efter ett besök hos HiFiConsult drömmer om en Advantage S1 med inbyggt försteg men det slår mig plötsligt vart skall jag koppla in min goa sub? Hmmm....det finns väl ingen subutgång på S1:an??? Måste jag trots allt införskaffa ett försteg?
jag kör oballade utg från S!an till min sub (när den är igång...)
ok..jag har balanserade ingångar på min förstärkare. det innebär alltså att jag kan ansluta R och L med balanserad kabel och dra en XLR-kabel från S1:ans obalanserade utgång till suben?
man kör naturligtvis på högtnivå när det gäller musik å sub.. lågnivå presterar inte alls samma sak, enligt mig..
Det beror väl helt på vilken "subba" man pratar om (vilket slutsteg som sitter i etc.). R. F., jag tycker inte det är särskilt smart att dra alla över en kam (dvs håller med D. A.). Fördommar, vad är det?
ok..jag har balanserade ingångar på min förstärkare. det innebär alltså att jag kan ansluta R och L med balanserad kabel och dra en XLR-kabel från S1:ans obalanserade utgång till suben?
nej du får ju köra oballad kabel till subben förstås
jag skrev ENLIGT mig där.. mitt tycke.. inte att NI ska tycka så!
Nej, vad jag har märkt är det ivf inget fel på min syn.
Och jag tycker ingenting, men jag är dock helt övertygad om att många/någon "subbor"/"subba" som körs med det inbyggda slutsteget kan-låta/låter bättre än att köra samma "subba" fast genom h-nivå.
Bara för att du upplever att din låter bättre när du kör genom h-nivå så behöver inte alla göra det i "h-nivå-läge". Och det kan man tro att du menar när man läser ditt första inlägg; "man kör naturligtvis på högtnivå när det gäller musik å sub.."