Någon som äger eller har ägt en Advantage CD1S? Jag köpte en igår men den saknade tyvärr manual. Min tanke med spelaren var att ansluta den direkt in i slutsteget och innan jag hittat hur man slog på volymkontrollen så hade jag tryckt på alla knappar ett antal gånger. När jag väl lyckades så tyckte jag att nivån i vänstra högtalaren var högre än i högra.
Det jag undrar är om någon vet ifall man kan ställa balansen mellan vänster och höger på denna spelare? Finns det kanske ett sätt att nollställa alla ändringar?
Fjärren som följde med är den nya i silverfärgad metall och den har ju en väldans massa knappar, kanske kan någon förklara lite vad dessa knappar gör. Givetvis inte dom vanliga som Play och Stop och så men t.ex. EXT, CMD, DISPLAY/EDIT, REC/PHASE, SURR/MODE.
Har någon en manual som jag kan få kopiera (mot pröjs så klart) vore jag väldans tacksam.
Jo jag har ägt en sådan (om det är den äldre svarta modellen du menar) men minns inte om och i så fall hur man ändrade balansen. Men jag tror att om du ringer Hifi Consult i Alingsås 0322-636666 så kan dom åtminstone tala om för dig hur du skall göra för att ställa in balansen rätt igen och ev. kan dom kanske fixa en manual också...
Jaså, det blev en CD1S istället, det är inte feldet heller..
Till dina frågor:
Det finns ingen balanskontroll på CD1S. Följdakligen kan du inte justera den kanalobalans du upplever. För att koppla in/ur volymkontrollfunktionen ställer du fjärrkontrollen i "Processor" mode, och trycker på Surr/Mode knappen i ca 2-3 sekunder. Om jag inte minns helt fel...