HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Need for speed: Underground2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/27 :  15:18:52  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
någon mer som fastnat för detta spelet?

Tuning delen är den som föll mig mest i smaken (samma sak i 1:an) men tyvärr så måste man ju köra en massa race för att få ihop pengar till dekaltrimming och liknande.

Några smakprov på vad man kan göra med bilarna:
http://www.nfsunlimited.net/underground2/showroom/images/view.php?p=17718.jpg
http://www.nfsunlimited.net/underground2/showroom/images/view.php?p=17670.jpg

Soundtracket har artister som Snoop Dog mfl.

för de som inte spelat det, men gillar bilspel med fart i så kan jag rekommendera detta spelet.
*återgår till tuning av min Honda Prelude*

over and out.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/03/27 :  15:45:56  Show Profile Send sampix a Private Message
Jag borde ta och köpa mig detta spel,..
Men jag sitter fortfarande och sliter ut Need for speed-Hot pursuit 2 tills dess

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/27 :  19:54:28  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Det tycker jag du verkligen skall göra. för du har att göra de närmsta 2 åren eller liknande om du försöker klara det till 100% (spelet är stoooooooooooort)

nästa tuning objekt: Hummer H2 its gonna be evul

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/27 :  22:25:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vet inte hur långt jag har kommit,,, Det blir tyvärr lite mer race, när man kör med tangentbord

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/27 :  23:37:59  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Zalve. Du är itne ensam om att köra med tangentbord.

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/03/28 :  02:16:22  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Ratt med pedaler är guldvärt när man kör racing på datorn
Spring o handla nu !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/28 :  11:11:07  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
mer utmaning att köra med tangentbord.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/28 :  22:25:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tror det var 6 eller 7 poäng på min bil.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/28 :  23:29:18  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Zalve: Är snart där. (har en 3stjärnig bil) hur lång tid tar det innan man kan stoppa in hifi i bilen?

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/29 :  01:52:12  Show Profile Send Ayn a Private Message
Hehe...när jag och min lägenhetskompis spelade NFSUG2 i höstas var det två veckor där i princip varje dag bara gick ut på en sak: spela spela spela.

Har ikväll åkt hem från fjällen, hade med mig en laptop som jag passade på att lira NFSUG2 på. Det är ju bara så sjukt kul spel! Solklara favoritgrenen är Drift, målet är att få ihop en 100k-drift i ett vanligt drift-race (inte downhill dvs)...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/29 :  09:18:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Stereon tror jag man får efter 6 poäng.
100k i drift kom när jag bytte till Audi TTn.
Drift-Downhill är nog den svåraste grenen.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/29 :  09:18:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Stereon tror jag man får efter 6 poäng.
100k i drift kom när jag bytte till Audi TTn.
Drift-Downhill är nog den svåraste grenen.

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/29 :  11:28:06  Show Profile Send Ayn a Private Message
Mjo, att få 100k under ett race är inte svårigheten, det jobbiga blir att få till det under en och samma driftning

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/29 :  14:06:17  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Uj... måste man upp till så hög "bling" poäng för att få stereoprytlarna... Aja, är ändå tvungen att köra om allt jag har kört hitills (missat 1 tidningsomslag) eftersom jag vill klara spelet till 100%

Sjukt kul, är dey minsta man kan säga om detta spelet, det är beroendeframkallande.

Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2005/03/29 :  14:44:50  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Jo, väääldigt roligt spel :) Jag har ett lager av bilar. För tillfället gasar jag runt med en Evo VII som är gaanska vässad :)(allt trim som går å köpa)
Har kört 0-100 i drag på 2.5 sek :) Och jag håller med om att downhill drift är det svåraste.
Ett tips är att kika på utväxlingen på bilarna. Det är sällan man behöver toppfarten. Så om man sänker utväxlingen så får man snabbare acceleration och den tjänar man många sekunder på :) I mitt fall har jag växlat ner bilen ganska mycket och den gör 320-330km/h, utan nedväxling gick den runt 360-370km/h

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/03/29 :  14:47:04  Show Profile Send molsson a Private Message
Pfft, rejsing. Själv spelar jag World of Warcraft.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Rob
Member

242 Posts

Posted - 2005/03/29 :  15:12:05  Show Profile Send Rob a Private Message
GT4 på en PS2:a... Sittande i en gammal Recaro stol med ratt och pedaler framför tv:n...

Går knappt att slita sig....

Pelle
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2005/03/29 :  15:32:36  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
World Of Warcraft är ett intressant fenomen. Jag har läst om klasskamrater som slutat prata med varandra för dom är med i olika guilds. Helt sjukt eg :) Folk som spelar dygnet runt osv. Har tom en del vänner som "försvunnit" för dom sitter bara å spelar World Of Warcraft. Jag personligen vågar inte testa, jag har nämligen inte tid å bli beroende ;)

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/03/29 :  15:38:48  Show Profile Send molsson a Private Message
Jo, det är tråkigt när folk inte kan skilja på verklighet och spel.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2005/03/29 :  20:02:36  Show Profile Send Lepra a Private Message
Klarade spelet för dryga 30 minuter sedan... kul lir!

Styling delen är ju den roligaste!

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/03/29 :  23:08:55  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
World Of Warcraft är ett intressant fenomen. Jag har läst om klasskamrater som slutat prata med varandra för dom är med i olika guilds. Helt sjukt eg :) Folk som spelar dygnet runt osv. Har tom en del vänner som "försvunnit" för dom sitter bara å spelar World Of Warcraft. Jag personligen vågar inte testa, jag har nämligen inte tid å bli beroende ;)

Samma fenomen ser man ibland hos dom som spelar rollspel. Blizzard gör annars dom bästa spel som finns. Har härliga minnen av Warcraft 1 i Lan. Det var tider det Samma med Diablo 1 och 2 spelar faktiskt Diablo 2 än lite då o då på Battlenet (slutna delen)

Givetvis så måste man testa World of WC , ska bara få hem den nya maskinen först.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/29 :  23:15:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Samma med Diablo 1 och 2 spelar faktiskt Diablo 2 än lite då o då på Battlenet (slutna delen

Såg väl likadant ut när Zelda kom,,, Bara storleken på drakarna som har ändrats

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/03/29 :  23:18:32  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Nu ska du inte förstöra mitt lilla roliga

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/29 :  23:23:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Min ilska beror nog på att jag förstörde min favorit mus, när jag blev tvingad att spela Diablo i 36 timmar.

Näe,,, Bättre att trycka pedalen mot golvet och känna vinden i håret

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/29 :  23:23:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Min ilska beror nog på att jag förstörde min favorit mus, när jag blev tvingad att spela Diablo i 36 timmar.

Näe,,, Bättre att trycka pedalen mot golvet och känna vinden i håret

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/03/29 :  23:36:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
när jag blev tvingad att spela Diablo i 36 timmar.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000