Någon som vet var man kan hitta ritningar på någon behändig sändare som man kan bygga till sin MP3-spelare...? Om inte så kanske vi skulle kunna hjälpas åt att sno ihop en sådan. Vad säger ni DIY:are...?
Vad ska du ha den till? Jag menar i vilket sammanhang? Hur stor antenn får den ha, vilken drivkälla (batteri, trafo, cigarett-utag) kan du tänka dig... osv.
Till MP3-spelaren alltså, för eget bruk. Så liten som möjligt med rätt kort räckvidd men bra ljudkvalitet. Batteridrift är väl smidigast antar jag, då blir den inte beroende av att vara i bilen. Att dom inte är lagliga att använda vet jag men det behöver vi inte prata mer om... frågan var om att bygga...
Behändigt att ha i bilen tex. för att slippa koppla ihop sin bilstereo med mp3spelaren.
Det finns att köpa färdiga t.ex. på tradera.se för några hundra. Dvs troligen mycket billagare och mindre än att bygga själv. Ljudkvaliteten är kanske inte strålande, men det är inte så lätt att få över FM. Jag tror att det är tveksamt att försöka sig på ett DIY projekt på detta område. Möjligen om man vill konstruera en rejäl FM sändare med bra ljud och få den godkänd och sälja in den till radiostationerna. Fast det är lite sent nu när digitalradio är i antågande...