En REL Storm 5 tex till och det blir nog kanonljud i hela registret.
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Nej tyvärr inte än, men hoppas kunna göra det framöver. Storm 5 har dock fått kanonbra kritik, och REL ska ju vara lätta att integrera med högtalare, även stativare.
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Det där såg ju inte sååå dumt ut. Han har ju två subbar. så det låter förmodligen väldigt trevligt det där...
Eftersom jag hört dina stativare och vet att dom låter fylligt då det vill sig så tror jag detta skulle lira på fin fint.. MEn som sagt. Det går nog inte med "vanliga" bumelsubbar till en hemmabio ala 15000 totalt inte..Utan man får nog som sagt sätta in en liten förmögenhet..
Det är sällan subbens fel att det bumlar mycket. Dom lägsta oktaverna sätter igång rumsresonanser. Så, med digital rumsanpassning låter en helst 2 subbor helt annorlunda. Om man dessutom kör med aktiva filter och mäter in noggrant är det ofta omöjligt att höra övergång mellan högtalare och subb. Att bara ställa in en subb i ett rum och direkt få det bra är i princip omöjligt. Därför är också jämförelser mellan olika subbar i olika rum i princip omöjligt att göra.
Från det han skriver på franska skall dom små stativen ha blivt modifierade så att dom har dämp material i för att fri koppla Micro utopionarna från vibrationer. Kille säger att det är mer stabilt en orginal stativen.
An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea