Måste tillägga att jag aldrig slutar med att häpnas av hur långt man kommer med ett par Carlsson OA50.2 ... Att man skall lägga mest pengar på högtalare tycker jag är struntprat... generellt sett rekommenderar jag nog mest på källan, stärkaren o tweaks (kablarm filter, m.m)...
alltså no offense alls men det låter lite skumt att få 3d upplevelse av en högtalare som står emot en vägg alltså jag tvekar inte på att du nu har fått det men tanken bär emot lite
ska kanske tilläggas att jag aldrig hört en Carlsson
alltså no offense alls men det låter lite skumt att få 3d upplevelse av en högtalare som står emot en vägg alltså jag tvekar inte på att du nu har fått det men tanken bär emot lite
ska kanske tilläggas att jag aldrig hört en Carlsson
Den lär vara designad med tanke på reflexer från nära omgivning.
Sen är det ju så att det 3d som finns inspelat egentligen alstras av stereosystemet. Även reflexer från högtalare som står långt från bakvägg ger ju ett djup, men detta är ju inget som finns i inspelningen. Så det beror lite på vad man menar med 3d
Carlsson OA50.2 har mindre djup än t.ex dynaudio 1.3se eller Quad ESL989. Däremot inte sagt att de INTE har djup, för det har de. Det fina är att instument låter mycket verklighetstroget.