HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 frakt med bussgods
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2005/04/08 :  06:49:13  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Jag har tyvärr fått problem med bussgods, och jag ville höra mig för vad jag har att vänta vad det gäller "processen".

Detta har hänt :

Den 6:e April skulle jag hämta ut ett slutsteg som skickats från Stockholm dagen innan, embaleringen godkändes av smartpack vid inlämnandet, paketet var märkt AKTAS.

Enligt bussgods bestämelser får paket ej öppnas för inspektion innan betlaning, jag betalade, fick paketet öppnade det och upptäckte skadorna.

Då slutsteget utsatts för kraftigt våld, en slutsats som men enkelhet kunde dras av både mig och bussgods personal på plats skadeanmälde jag godset.

Jag kontaktade avsändaren och gick igenom det hela med honom via telefon, han beklagade givetvis det inträffade och försäkrade mig om att skade anmälan var på sin plats.

Jag erhöll samtliga kopior på det pappersarbete som ingick i skadeanmälan, lämnade kvar godset på bussgods kontor under försäkran av personalen att de tog ansvar för det och att detta var helt i sin ordning.

Nu till mina frågor.

Vad händer nu?

Hur lång tid behöver jag ligga ute med pengarna för något jag inte kan använda (godset)?

Vem bär ansvaret för det inträffade? (bussgods som jag ser det men jag vill fråga ändå)

Vad mer kan jag göra för att underlätta processen?

Vad händer med godset när ersättning utbetalats?


Slutsteget är meknaiskt och elektriskt mkt stabilt, det är framtaget för att klara av tuff hantering med stötar och slag, fukt och allmänt otrevliga miljöer (pro audio).

Skadorna var påtagliga, krökta racköron baktill och skevat chassi, och tro mig det krävs en hel del för att lyckas med detta.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/04/08 :  09:33:25  Show Profile Send Drem a Private Message
Har för mig att Bussgods försäkrar alla försändelser för ett värde upp till 50.000:-? Det var iaf anledningen till att jag valde Bussgods istället för Posten när jag skulle skicka en projektor till Stockholm.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000