martinsson
100.000-klubben
3311 Posts |
Posted - 2005/04/08 : 06:49:13
|
Jag har tyvärr fått problem med bussgods, och jag ville höra mig för vad jag har att vänta vad det gäller "processen".
Detta har hänt :
Den 6:e April skulle jag hämta ut ett slutsteg som skickats från Stockholm dagen innan, embaleringen godkändes av smartpack vid inlämnandet, paketet var märkt AKTAS.
Enligt bussgods bestämelser får paket ej öppnas för inspektion innan betlaning, jag betalade, fick paketet öppnade det och upptäckte skadorna.
Då slutsteget utsatts för kraftigt våld, en slutsats som men enkelhet kunde dras av både mig och bussgods personal på plats skadeanmälde jag godset.
Jag kontaktade avsändaren och gick igenom det hela med honom via telefon, han beklagade givetvis det inträffade och försäkrade mig om att skade anmälan var på sin plats.
Jag erhöll samtliga kopior på det pappersarbete som ingick i skadeanmälan, lämnade kvar godset på bussgods kontor under försäkran av personalen att de tog ansvar för det och att detta var helt i sin ordning.
Nu till mina frågor.
Vad händer nu?
Hur lång tid behöver jag ligga ute med pengarna för något jag inte kan använda (godset)?
Vem bär ansvaret för det inträffade? (bussgods som jag ser det men jag vill fråga ändå)
Vad mer kan jag göra för att underlätta processen?
Vad händer med godset när ersättning utbetalats?
Slutsteget är meknaiskt och elektriskt mkt stabilt, det är framtaget för att klara av tuff hantering med stötar och slag, fukt och allmänt otrevliga miljöer (pro audio).
Skadorna var påtagliga, krökta racköron baktill och skevat chassi, och tro mig det krävs en hel del för att lyckas med detta. |
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
|