HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Hifi & Musik testar ERGO AMT
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/04/13 :  12:21:54  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
För alla hörlursintresserade finns det nu ett intressant test att läsa i HiFi & Musik. Det gäller referenslurarna ERGO AMT, som är lite annorlunda och sällan syns i "bruset" från de större märkena.

ERGO levererar 3 olika lurar. Model One, Two och AMT, samt eget hörlurssteg. Priser från 1 450.- till 5 900.-

Alla modeller finns för provlyssning.


mvh, Audio Concept, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2005/04/16 :  09:13:56  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Ergo AMT är en annorlunda hörlur i alla fall rent tekniskt beträffande konstruktionen av drivenheter. Model One och Two har vanliga dynamiska element men de är placerade en liten bit utanför örat om jag inte misstar mig. Kul att dessa finns representerade och hoppas att jag kommer upp till Stockholm och får tillfälle att titta in så småningom.
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/04/27 :  20:33:59  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Hur är ljudkaraktaren i minsta model One? Kan man jämnföra med nån annan hörlur i samma prisklass?

Vilken hörlursförstarkare passar bra ihop med model one? och då i samma pris/kvalitet klass.
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/05/03 :  15:40:49  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
upp
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2005/05/05 :  16:23:50  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Niklasmagnus,

rekommenderar att du testar, eftersom de spelar på ett annat sätt en traditionella lurar. ERGO lurarna spelar öppet. Ljudet känns mer omslutande och större.

Enligt många kunder så tål de att jämföras med mycket mer kostsamma, men kanske mer kända produkter. Vi för även Sennheisers produkter, och i vår butik kan du jämföra och välja det ljudideal du gillar bäst. Snarare det än att säga att en är bättre än en annan. De spelar på olika sätt.

När det gäller hörlursförstärkare, så är det bästa erbjudandet för tillfället Ear 9 från Harmony Design. Fram till 20 maj kostar denna 2000.- Vi för även dessa produkter.

mvh, Audio Concept, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/05/05 :  16:43:32  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Okey, skulle vara kul att höra dessa Ergo. Tyvärr så bor jag i Luleå och det är rätt långt att åka bara för att ev köpa ett par hörlurar. Men jag ska säkert till S-holm i sommar så jag får väll komma in då och lyssna :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000