HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 desperat högtalarletare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2005/05/05 :  18:42:15  Show Profile Send to_apeiron a Private Message
hej alla

tillbringat massor av timmar med att söka på nätet efter bärbara högtalare

det jag söker är små saker att använda via hörlursförstärkare på hotelllrum etc för god, ren ljudåtergivning

marknaden e full av skräp hittar inget bra

tacksam för alla uppslag

Zory
Polen

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/05/05 :  19:10:48  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Humm inte lätt det där.
Små högtalare o bas brukar ju inte gå ihop..
O så vill du säkert att de ska vara rätt högohmiga så att förstärkaren orkar driva dem.
Antar att du vill att de ska vara rätt lätta också.

I min "reseanläggnig" så har jag Gallos små micro nucleus eller vad de nu heter.
Men de vill ha en sub för att trivas.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2005/05/08 :  23:53:17  Show Profile Send silvervarg a Private Message
Det låter som en omöjlig ekvation som du försöker få ihop.
Aktiva datorhögtalare är oftast det alternativ som är litet och lätt som ger hyfsat bra ljud.
Dvs de använder inte hörlursförstärkaren för drivning.
Hörlursförstärkare är normalt inte gjorda för att driva högtalare alls. De ger ifrån sig alldeles för lite effekt med rent ljud för att det skall fungera bra. Vad är vinsten med att använda hörlursförstärkaren för drivning istället för en förstärkare avsedd för högtalare?
Go to Top of Page

yesiwould
Starting Member

27 Posts

Posted - 2005/05/11 :  08:44:05  Show Profile  Visit yesiwould's Homepage Send yesiwould a Private Message
håller med personen ovan. datahögtalare. creatvie har thx klassade. körde själv med 7.1 creative när jag var helt högtalar lös och ville se på film.. vilket ljud för så små saker. helt otroligt . men det blir ju lite att släpa på även om man bar skall ha 2 kanals. sladdar ,baslådan plus 2 små.. men det finns även en liten som är för att ha med på stranden som creative har gjort.. har dock ej lyssnat på den. men deras prylar hålle rändå rätt så god standard tycker jag.

någon som har en avance sign 10 mkII sub
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/05/11 :  23:11:48  Show Profile Send KingX a Private Message
har själv haft chansen o testa creatives "sandstrands" kit.. och jag får faktiskt säga.. för de pengarna så låter det helt okey faktiskt.. det kan nog vara nått o kika upp för de e inte så bökiga o dra med sig om man vill ha lite ljud på sitt hotellrum, bastubadet eller whatever man ahr tänkt sig =)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000