Fast jag är traditionalist. Långa höga träbanor ska det vara. En dito stålbana går också bra. Fast då ska den inte ha en massa loopar och sånt för att jag ska trivas.
Den bästa jag åkt är Big Dipper på Backpool Pleasure Beach. Gammal go träbana. Inte längst, inte högst - bara bäst. The big One därstädes är inte dum den heller. Länk med bilder på begivenheterna: http://www.coasterforce.com/photogal/bpb2001.php
/Jörgen G
PS Jag skäms för en sak i sammanhanget - jag har inte åkt Balder på Liseberg. Det ska enligt en samlad expertis vara en av världens allra bästa träbanor /DS
På Times Square shopping mall i Kuala Lumpur har de en nöjespark inomhus på våning 5-8! Jag var tvungen att gå in och åka deras berg och dal bana när jag var där sist. Det var en ganska lång bana för att vara inomhus, men ett par skruvar och en loop. Min första loop!!
Så ett program för länge sedan på Discovery, om ett engelskt gäng som varje år åkte runt i världen (mest usa antar jag) och testade olika berg och dal banor... *såååå avis*
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?