HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 W A F :;ors
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

185 Posts

Posted - 2002/10/13 :  21:28:58  Show Profile Send n/a a Private Message
Det är bara att spy ut begränsningarna och alla våra möjligheter som dessa förtjusande varelser ger oss att hantera.

Vi är lyckliga,dom är irriterade med några undantag
(eller ur GIRL?)

Vi Vinner Ni Förlorar på era egna meriter...

n/a
deleted

185 Posts

Posted - 2002/10/13 :  21:31:41  Show Profile Send n/a a Private Message
Den blir bra!!
Go to Top of Page

Kajsa
Mrs Doubtfire

284 Posts

Posted - 2002/10/13 :  21:46:46  Show Profile Send Kajsa a Private Message
Hög "Wife Acceptance" gäller hemma hos mig.
Exempel (hustruns kommentarer i kursiverad stil):

Förra vintern lite snack om QRS Neptunus.
"-Ja men låna hem ett par över nyår så att du får prova."
Efteråt nämnde jag att de lät väldigt bra, men att det kanske skulle räcka med ett par Saturnus.
"-Om det är ett par Neptunus du vill ha så skall du väl inte nöja dig med Saturnus. Du kommer bara att ångra dig om du snålar och köper något annat än det du vill ha."
Och så pratade jag om att det skulle bli lite dyrt, man kanske borde vänta.
"-Om du sparar och väntar för länge så hinner du inte njuta av dem lika många år innan du blir gammal och lomhörd. Slå till nu."
När folk kommer hem till oss säger de kanske något dumt till min rara Karin. Typ att det är märkligt att hon accepterar så stora och fula högtalare.
" - Nej vadå? Hur skall det kunna låta bra utan riktiga högtalare? Sätt dig här och lyssna så får du höra varför vi har dem!"

Ja, så har jag det.
/ K (Kjell alltså. Bli inte förvillad av signaturen).

Farbror Kjell alias Kajsa

Edited by - Kajsa on 2002/10/13 21:51:05
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/10/13 :  22:05:37  Show Profile Send ekman a Private Message
kör den metoden på ett par krellblock också =)
Go to Top of Page

Kajsa
Mrs Doubtfire

284 Posts

Posted - 2002/10/13 :  22:15:25  Show Profile Send Kajsa a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

kör den metoden på ett par krellblock också =)

Bra idé, men nu är ju pengarna slut.
(Fast det är ju inget problem, det kommer alltid nya.)

Förresten skulle du ju komma hit med dina högtalare nån gång så att vi får göra lite jämförelser.
Men det kan vi kanske privat-messa om. Inte så intressant för allmänheten.
/ K

Farbror Kjell alias Kajsa
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/10/13 :  22:19:47  Show Profile Send ekman a Private Message
tja som sagt skicka ett litet pm när du har tid så kan jag nog komma över jag är student så tid finns det gott om
Go to Top of Page

n/a
deleted

185 Posts

Posted - 2002/10/13 :  22:20:05  Show Profile Send n/a a Private Message
Ta vara på den "bruttan" det finns inte så många jag vet av erfarenhet
Go to Top of Page

Girl
Member

137 Posts

Posted - 2002/10/13 :  22:44:14  Show Profile Send Girl a Private Message
quote:
Originally posted by Lech

Det är bara att spy ut begränsningarna och alla våra möjligheter som dessa förtjusande varelser ger oss att hantera.

Vi är lyckliga,dom är irriterade med några undantag
(eller ur GIRL?)

Vi Vinner Ni Förlorar på era egna meriter...

Tja'ba...

Jag har nog sett att ni nämner mig i olika sammanhang...=kul.
Min kära sambo, har det lätt, och säkert roligt med tanke på att vi till VISS DEL delar vårt hifi intresse...

Jag tycker att det är kul och intressant,...men det betyder ju inte att jag inte har en del invändningar om saker och ting...

Som tex möbleringen...Jag FATTAR varför det ska stå på ett visst sätt o.s.v...men det betyder inte att jag tycker själva rummet (som ändå andvänds till annat, tex bjudningar m.m) bör se ut så, och så är det opraktiskt i vissa avseenden...

Ge o ta heter det ju....

Tycker att det kan anses som dyr hobby...men va'fan är inte golf eller annat, ännu värre??!!
Tänk er att leva med någon som bokstavligen "kastar" hundratusentals kronor på tex golf....som desseutom aldrig hemma heller...=inget mys...
Och sen då när han tappat intresset för sina fina gosiga klubbor...
tror ni han fortfarande känner -fan vilket bra köp jag gjorde!!?
Lite djup tanke men så tänker jag i bland....(för att få mig själv att inse att 25.000 kr kanske är acceptabelt trots allt..och sen när/om intresset inte är lika starkt längre....så har man ändå gjort ett bra köp....som deseutom går att andvända i många fler år till)-till skillnad från golfaren...

Nåja...25.000 tusen tänker ni och har Jormas kassa i huvet....men glöm då ej att detta är en barnfamilj vi pratar om här...som inte bara har nöjjes utgifter....hmmm.

Äsch...jag menar bara att man måste stanna vid en förnuftig gräns...

Fattar ni???.....

//girl

...BAKOM VARJE FRAMGÅNGRIK MAN...STÅR EN KVINNA....SÅKLART...
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/10/13 :  23:36:53  Show Profile Send dax a Private Message
Det är inte monetära begränsningar som gör sig gällande först utan de estetiska! Knasig möblering och tveksam väggutsmyckning är sällan populärt!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

Viktor
Member

210 Posts

Posted - 2002/10/14 :  10:52:42  Show Profile Send Viktor a Private Message
Min sambo har accepterat mitt musikintresse, hon förstår att det är viktigt för mig att lyssan på musik och att göra det med bra kvalitet.
När vi flyttade ihop gjorde vi en deal om möblering, jag fick ställa min högtalare där jag ville ha dem och hon fick bestämma om resten av möbleringen. Naturligtvis fick en del av övrig möblering annpassas efter mina ljudkrav men hon trode att hon fått bestämma hur hon ville ha det.
Visst ifårgasätter hon en del investeringar men det är faktiskt bra med någon som bromsar, jag tänker över en gång extra om förbättringarna är värda pengarna de kostar.
Det är roligt när man hittar något som även hon uppskattar förbättringen av, en ny förstärkare för något år sedan fick henne att sitta och byta skivor en hel kväll för att hör hur mycket bättre det blivit, jag fick inte en chans att spela det jag ville
Hon har också likson Kajsas fru tryckt ner gäster i lyssningsfotöljen och spelat skivor för dem för att visa att grejorna inte bara står där för att vara snygga(fula?).
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/10/14 :  11:16:50  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Min fru ifrågasätter inte speciellt mycket när det gäller mitt hifi intresse annat än kanske budgeten ibland ... Jag har fått bestämmanderätt i (nästan) hela källaren vilket gör att jag kan inreda precis som jag vill ... Resultatet kan kanske uppfattas negativt i mångas ögon, men det skiter jag i eftersom jag (och min kära fru) trivs otroligt bra med både inredning och de audio-prylar som jag fogar över ...

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Edited by - neriks on 2002/10/14 11:17:39
Go to Top of Page

n/a
deleted

185 Posts

Posted - 2002/10/14 :  12:31:16  Show Profile Send n/a a Private Message
Det finns tydligen en del "lyckans ostar" ta vara på dem för de är sällsynta varelser här på jorden.

Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/14 :  12:52:52  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Är dom verkligen det?
Om hon älskar dig respekterar hon dig och vad du vill. Vist måste man kompromissa ibland, men kompromisser är ju en del av livet.
Ingen skulle vara gladare en jag om hela anlägningen var osynlig och ljudet var nirvana och det inte kostade mer en någon tusen lapp!
Har man pengarna så är dedikerat lysningsrum det optimala men för oss vanliga dödliga så får kompomisserna leda oss än så länge. Jag vill också kunna göra annat i mitt vardagsrum än sitta blickstilla i mitten av soffan.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

n/a
deleted

185 Posts

Posted - 2002/10/14 :  15:03:37  Show Profile Send n/a a Private Message
Kloka ord
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2002/10/14 :  16:03:51  Show Profile Send ayayay a Private Message
Jag blev då dumpad för ett tag sedan, inte för mitt hifi-intresse utan för att jag inte dög någonting till

Men men, life goes on (even after 3 1/2 years).
Jag bor i en trea på 85kvm, högst upp och längst ut i hörnet på huset.
Jar kör med ett tv/bio-rum, med goa soffor. Man kan alltså med andra ord göra en massa annat i det rummet, det är på 20kvm ungefär.

Vardagsrummet är mitt dedikerade hifi/umgängesrum. Det är på ungefär 35kvm. Har fyra goa fotöljer med bord, väldigt lätt att "sweetspota" med andra ord. Och även här kan man göara annat.

Jag är så himla nöjd, dock ensam...

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

n/a
deleted

185 Posts

Posted - 2002/10/14 :  17:14:34  Show Profile Send n/a a Private Message
aj aj aj
BEGRIPER INGENTING i ett musikrum lyssnar man på musik..
Go to Top of Page

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2002/10/14 :  19:09:21  Show Profile Send Robis a Private Message
inte riktigt hifi-relaterat men definitivt inte WAF..

Den snart 6-åriga dottern : "Leker du med dockor pappa?"
Den stolta fadern : "Det är en actionfigur goddammit!"
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2002/10/14 :  19:18:05  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Är nog ganska lyckligt lottad jag med. Min sambo har långt ifrån full förståelse för summorna man lägger ut, men däremot full förståelse för intresset. Hon har vid ett flertal tillfällen tagit "täten" vid uppgraderingar.

numera lyssnar hon seriöst lika mycket som jag. Hon uppskattar definitivt myset i soffan som är bra mycket trevligare med bra musik för atmosförens skull

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2002/10/14 :  19:18:14  Show Profile Send Daniel a Private Message
quote:
Originally posted by Robis

inte riktigt hifi-relaterat men definitivt inte WAF..

Den snart 6-åriga dottern : "Leker du med dockor pappa?"
Den stolta fadern : "Det är en actionfigur goddammit!"

Haha. Lysande, det är klart att det är en actionfigur, och Nick Cave är för själen.

Min flickvän tycker att mina ProAc 2.5:or är för små. "högtalare skall vara stora." Hon vill att jag skall köpa Mirage M1:or.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000