HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 TAGTronic Link kabel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2002/10/14 :  18:35:03  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Hallå där govänner,

Har precis införskaffat ett TACMcLaren DPA32R försteg och funderar på att köpa en TAGTronic programmerings kabel. Insåg att en sådan bör man ju kunna löda ihop själv då det bara verkar vara ett RS232 gränssnitt på den i ena änden och antagligen i den andra oxå bara med dubbla RJ45 som interface. Det sitter en "hemlig" burk på den som antagligen är till för att skrämma idioter som mig själv med att försöka göra en egen kabel... men ve den som ger sig.

Nån som har ett kopplingsschema i skjortärmen att dela med av sig då TAGMcLaren av någon underlig anledning inte vill ge mig den infon ...

//Jouni

Yps
Member

180 Posts

Posted - 2002/10/14 :  22:36:24  Show Profile Send Yps a Private Message
Det är väl inte så ofta man behöver kablen, så enklast är väl att åka in till någon butik och få den uppdaterad eller få låna kablen kväll eller så. Uppdateringarna kommer ju inte så ofta.
Tyvärr vet jag inte hur den är kopplad, bara att ena RJ45an är in, och den andra är ut.

Mvh Magnus
Go to Top of Page

Bamsefar
Member

345 Posts

Posted - 2002/10/14 :  23:23:26  Show Profile
quote:
Originally posted by ollilaboratories

Hallå där govänner,

Har precis införskaffat ett TACMcLaren DPA32R försteg och funderar på att köpa en TAGTronic programmerings kabel. Insåg att en sådan bör man ju kunna löda ihop själv då det bara verkar vara ett RS232 gränssnitt på den i ena änden och antagligen i den andra oxå bara med dubbla RJ45 som interface. Det sitter en "hemlig" burk på den som antagligen är till för att skrämma idioter som mig själv med att försöka göra en egen kabel... men ve den som ger sig.

Nån som har ett kopplingsschema i skjortärmen att dela med av sig då TAGMcLaren av någon underlig anledning inte vill ge mig den infon ...

//Jouni

Mja, om du tycker att det är till för att skrämas så...

För oss andra: Den "svarta" boxen omvandlar RS-232 till RS-422, och det finns även en specialkoppling som talar om att det är programmering på G.

Så jag har svårt att se att det är värt jobbet att löda ihop en själv...
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2002/10/15 :  12:51:00  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Aha RS422, då borde man kunna köpa kretsarna o löda ihop en liten låda själv för några tior..

Anledningen till att jag vill göra kabeln själv är att jag är dum i huvet och inte vill lägga ner 1000 pix på en kabel jag ska använda en gång per år när uppgraderingarna kommer. Dessutom är det jobbigt att vara utan försteget vid ev uppgradering i butik.... jag hatar o inte ha stereon tillgänglig för lyssning.

quote:

För oss andra: Den "svarta" boxen omvandlar RS-232 till RS-422, och det finns även en specialkoppling som talar om att det är programmering på G.

Så jag har svårt att se att det är värt jobbet att löda ihop en själv...

Go to Top of Page

Yps
Member

180 Posts

Posted - 2002/10/15 :  12:58:30  Show Profile Send Yps a Private Message
Uppgraderingen går ju väldigt fort (ett par minuter på AV32R), så du borde ju inte behöva lämna bort försteget så länge.

Bamse: Vad menar du med programering mot den? Kommer man kunna styra AV32Ran från PCn ?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000