HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Network walkman NW E-55
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/04/26 :  10:18:31  Show Profile Send mapem a Private Message
En sån liten apparat fick jag i morse på min 60-åriga födelsedag. 128 Mb ryms. Små små lurar föjde med. Testade att ladda in Beethovens 9 symfoni med ATRAC3 plus och högsta bitrate, då fick inte hela symfonin plats. Med ATRAC3 och högsta bitrate blev halva utrymmet kvar. Tycker väl ljudet är hyfsat men inte mer. Bra för att var en sån liten nätt pryl får man väl ändå medge. Det var rätt häftigt att gå med sista presto-satsen i örona på väg till jobbet "An die freude...".

Ni som kan sånt här mycket bättre än jag: Med tanke på apparatens allmänna ljudkvalitet, lurarnas dito o s v, lönar det sig att använda ATRAC3 eller ATRAC3 plus jft med mp3? Med mp3 rymmer den ju mycket mer musik men de små tester jag gjort med mp3-filer från nätet som jag gjort om till CD har inte varit sådär väldigt upphetsande avlyssnat på den vanliga anläggningen.

Kan de medföljande lurarna antas vara något att ha? Andra rekommendationer?

Ursäkta om dessa frågor var alltför elementära, jag är novis på detta!

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/04/26 :  10:30:20  Show Profile Send mapem a Private Message
Testade ett par lurar jag hittade här på jobbet, ett par med bygel och kuddar som täckte örona. Det lät riktigt bra! Men det kanske finns såna där små proppar som låter bättre än Sonys medslängda, tips?
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/04/26 :  10:40:43  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Sennheiser mx550 är ofta ansedd vara den bästa i örat luren. Då menar jag inte proppar du kör in i örongången, utan såna som sitter i ytterörat alltså. Inte dyra, väl värda att prova.
Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/04/27 :  07:15:49  Show Profile Send mapem a Private Message
Det blev ett par Sony MDR-EX71SL. Nu låter det bra. Konstigt att Sony slänger med så risiga lurar till en apparat som uppenbarligen har potential att låta riktigt bra. Har hittills bara kört ATRAC3 men ska testa hur mp3-filer låter också. Är skeptisk, men...

Oj! mp3 tar ju större plats! Jag sa ju att jag var novis!

Edited by - mapem on 2005/04/27 08:07:36
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000