HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Biwire????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2002/10/15 :  20:48:23  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Har någon kommit på ett fiffigt sätt att koppla två par kablar med "spades" till wbt:s skyddade kontakter på ett slutsteg?

Det låter fantastiskt med en, men den andra liksom ligger och väntar....

Man kunde väl skaffa banankontakter i vilka man kunde fästa de andra kontakterna, men jag vet inte hur bra det fungerar.........

Kan någon kommentera?

Mvh,

RKL

www.highendnews.com

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2002/10/15 :  21:27:39  Show Profile Send Daniel a Private Message
quote:
Originally posted by RKL

Har någon kommit på ett fiffigt sätt att koppla två par kablar med "spades" till wbt:s skyddade kontakter på ett slutsteg?

Man kunde väl skaffa banankontakter i vilka man kunde fästa de andra kontakterna, men jag vet inte hur bra det fungerar.........

Kan någon kommentera?

Mvh,

RKL

Det kommer att fungera fint att ansluta både gafflar och bananer. Testa först så att det funkar rent mekaniskt med en lös banan, så är du säker.

Mvh
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/10/15 :  22:22:20  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Ja dom är inte speciellt lättjobbade....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/10/16 :  10:44:34  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:
Originally posted by RKL

Kan någon kommentera?

Mvh,

RKL

Du är nog inne på rätt lösning där. Skaffa ett par lösa bananer som har en skruv anslutning på baksidan där du kan ansluta din gaffel. Det fungerar så att du kan prova i alla fall, men att rekommendera är att göra om kabeln om du vill ha den här lösningen.

Mvh
Audionet

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000