HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Unison Research eller SAT?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lusse
Member

317 Posts

Posted - 2002/10/15 :  23:55:31  Show Profile Send lusse a Private Message
Tänkte uppgradera min anläggning en smula. Förstärkaren är jag lite sugen på att byta. Har för nuvarande Proton AP-2000/AA-2120 för- och slutstegskombination. Är iofs ganska nöjd med ljudet (kanske skulle vilja ha lite mer värme?) men bytarbacillen har drabbat mig. Förstärkaren ska driva ett par ProAc-kloner.

De jag funderat på är SAT Amplifix och Unison Research UNICO. Är det någon som jämfört dessa? Amplifixen är ju lättare att kolla upp själv, men UNICO säljs inte i Sthlm vad jag vet. Det finns iaf en väldigt positiv recension på detta forum över UNICO. Dessutom är den jädrans snygg!

Roksan Caspian har ju också fått bra kritik men är ju inte speciellt snygg. Man ska ju trots allt vila ögonen på grejer oxå..
Annars så har jag inte hittat så mkt intressant i denna prisklass..

Så vad har ni för förslag?

Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse.

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/10/16 :  00:09:20  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hej,

Tror Bosse har några hemma. Kontakta honom och berätta att det handlar om en utvärdering - att du vill testa.

Betala, lyssna, bestäm dig och, eventuellt, skicka tillbaka å få tillbax pengar.

SAT borde du kunna göra samma med.

// Pär Engelholm
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/10/16 :  07:52:25  Show Profile Send drgreen a Private Message
mja är det mer värme du är ute efter kanske inte amplifix är det första man tänker på...
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/10/16 :  08:01:27  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Hänvisar med varm hand till tråden om "system 200...."

Är det ett neutralt sound du vill ha så prova fixen. Unison har jag aldrig hört. Är det mycket "gos" i den och det är vad du söker så är ju saken klar.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/10/16 :  14:56:39  Show Profile Send drgreen a Private Message
quote:
Originally posted by sladd

Hänvisar med varm hand till tråden om "system 200...."

Är det ett neutralt sound du vill ha så prova fixen. Unison har jag aldrig hört. Är det mycket "gos" i den och det är vad du söker så är ju saken klar.

håller med sladd att fixen är neutral, lite ljus, men inte vass...
ingen tilläggsvärme dock...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000