Author |
Topic  |
|
BloodyAmatör
Starting Member
27 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 13:01:01
|
Den enda jag känner till är Takt&Ton i Luleå. Vilka andra finns det som är värd ett besök? |
The story's always the same Seven-hundred tons of metal a day Now sir you tell me the world’s changed Once I made you rich enough Rich enough to forget my name
|
|
Kreator
Member

238 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 13:08:16
|
Det finns en nyöppnad butik i Luleå som heter Bossanova! Har inte varit där men dom verkar sälja en del intressanta prylar! I Piteå och Boden är det öken på denna front!
Vi norrlänningar är ju inte särskilt rädda att sätta oss i bilen och åka en bit så därför tycker jag du ska ta en tur till Skellefteå och Ljudshopen Nord och sedan fortsätta till Umeå och RC Ljud & Bild, denna butik är väldigt välsorterad på både billigare och dyrare prylar! |
Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat! |
 |
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 13:17:11
|
Jag bor i Luleå. Takt & ton satsar hårt på sitt favoritmärke Linn, Bossanova Audio däremot verkar öppna för det mesta. Det är lite roligare att gå till Bossanova (de ligger bakom Statoilmacken om man kommer i riktning från Bergnäsbron). Killarna där har dock lite blandade öppettider, lättast att hitta dem där på eftermiddagen. Det jag har sett där är bl.a. Nytt: Naim, BAT (!), Roksan, Kimber, Rega, antagligen fler märken än så. Begagnat: Wadia, Krell. |
 |
|
BloodyAmatör
Starting Member
27 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 13:22:07
|
Tack för tipsen. Jag ska bila ner till Uppsala senare i år så jag får väl ta och stanna till lite här och där efter vägen. En dagstur till Umeå känns inte så där lockande, lite väl saftigt med 60Mil enkel väg från Kiruna. |
The story's always the same Seven-hundred tons of metal a day Now sir you tell me the world’s changed Once I made you rich enough Rich enough to forget my name
|
 |
|
chrixter
Member

50 Posts |
|
s.m.f
Member

1003 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 13:37:45
|
Det finns nån ljudbutik i piteå också. Som öppnade för itne så där väldans länge sedan. De hade nån sida på nätet och allt. Mest var det sony och yamahaa och sådant. Men lite annat fanns också. Värt att luska reda på kanske?
Annars är väl bossanova vettigaste alternativet. |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
 |
|
s.m.f
Member

1003 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 13:39:53
|
ja ljudverkstan var det jag menade  |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
 |
|
Merkurius
Member

1750 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 14:18:14
|
Ljudverkstan är en mycket trevlig butik. Det är en privetperson som driver det (enskild firma) och allt är i hemmamiljö.
Otroligt att min hemstad kom upp på det här forumet Tyvärr ligger det på tok för långt från kalmar där jag befinner mig just nu |
 |
|
Kreator
Member

238 Posts |
Posted - 2002/10/16 : 09:24:47
|
quote: Originally posted by BloodyAmatör
Tack för tipsen. Jag ska bila ner till Uppsala senare i år så jag får väl ta och stanna till lite här och där efter vägen. En dagstur till Umeå känns inte så där lockande, lite väl saftigt med 60Mil enkel väg från Kiruna.
Okej, du bor i Kiruna! Trodde du bodde i Luleå!
Men det finns väl någon lirare i Gällivare, Bertil någonting som håller till i sitt garage och säljer prylar riktigt billigt! (Till hela norra Sveriges hifihandlares förtret!)!? |
 |
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2002/10/16 : 11:19:55
|
Bertil har man ju handlat av.  |
 |
|
Kreator
Member

238 Posts |
Posted - 2002/10/16 : 13:54:53
|
quote: Originally posted by B Peter
Bertil har man ju handlat av. 
Blev det billigt?
Håller han på fortfarande? |
 |
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2002/10/16 : 15:45:12
|
Ja, jag fick ett bra pris på nya högtalarkablar. Han finns på Eriksson Center Audio Video, tel. 0970-669 70.
Jag har aldrig träffat honom, jag gjorde upp affären på telefon. Lite för dyrt att ta bilen från Luleå till Gällivare t.o.r. |
 |
|
|
Topic  |
|