Author |
Topic  |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 03:14:35
|
Ja, det är bäst att skapa en ny tråd istället för att strula till Mats "Ta fram bästa budgetalternativet" tråd. Så lite blandad vinyl tråd här.
Svar på Daniel i Mats tråd:
Ja, jag tycker Roy är en mycket bra och intressant recensent. Ja, jag vet att han har Clearaudio's MR men den är nog inget för mig.
Din Clearaudio spelare är klart intressant, och den pick-upen, så jag kommer gärna förbi framöver och lyssnar... |
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 08:33:58
|
Jag har inga direkta planer på att åka till Frankfurt, men blir alltid sugen när jag ser mässreportagen.
Nästa år är mässan 29 maj - 1 juni. Hmm... |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 09:56:50
|
Hej Nin. Har du kollat in Walrus hemsida?
http://www.walrus.co.uk/
De skriver lite kortfattat om de olika skivspelare de säljer, det kunde ju vara värt en ekonomiresa till London för att få gå och gotta sig i deras butik en dag eller två! Resan borde gå att få till en femtedel av priset av en highend pickup.
Om du bor på Hammarö (själv växte jag upp i Skåre), som det verkar från dvdforum, så lär du ju inte hitta en butik i Walrus kaliber inom cykelavstånd i alla fall.  |
 |
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 11:06:12
|
håller med. valrossen rockar tjockt. förmodligen en av de roligaste butikerna i världen. notera även hur mkt de pushar cd-spelare. 
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 11:36:12
|
Per, kan du rekommendera ytterligare butiker för skivspelare, med bra hemsidor?
Jag har också noterat deras, Walrus, inställning till cd-spelare.  |
 |
|
Per

1218 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 12:54:46
|
quote: Originally posted by B Peter
Per, kan du rekommendera ytterligare butiker för skivspelare, med bra hemsidor?
Jag har också noterat deras, Walrus, inställning till cd-spelare. 
jo jag har lite uppslag men just nu lider jag av demens, det står helt still faktiskt. Har alla roliga bookmarks hemma men det kan jag väl försöka förmedla ikväll alt imorgon.
sayonara |
 |
|
Daniel
Member

634 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 13:52:54
|
quote: Originally posted by nin
Ja, det är bäst att skapa en ny tråd istället för att strula till Mats "Ta fram bästa budgetalternativet" tråd. Så lite blandad vinyl tråd här.
Svar på Daniel i Mats tråd:
Ja, jag tycker Roy är en mycket bra och intressant recensent. Ja, jag vet att han har Clearaudio's MR men den är nog inget för mig.
Din Clearaudio spelare är klart intressant, och den pick-upen, så jag kommer gärna förbi framöver och lyssnar...
Jag missade visst tåget, har sovit, sen har jag varit i möte hela dagen. Tyvärr måste man jobba emellanåt.
nin. Du är välkommen när du är i Sthlm. Kul att få höra lite om dina inköp framöver. Det är ju som sagt svårt att få tillgång till empiriska erfarenheter och lyssningserfarenheter om man är vinyljunkie.
mvh |
 |
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 14:12:26
|
Några fler länktips:
www.needledoctor.com www.elusivedisc.com www.simplyblack.net hoppas jag att ingen glömmer :)
Gillar också Walrus. Var inne där när jag var i London för några år sedan. Mindre butik än man tror, även om jag inte var nere i källaren (kanske är det där godsakerna gömmer sig). Skall man åka dit bör man nog ringa först och kolla ifall de har inne sådant man är intresserad av, och höra om det är uppkopplat/går att koppla upp. Trevliga unga killar var det. |
 |
|
Per

1218 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 14:57:43
|
quote: Originally posted by Hatoil
Några fler länktips:
www.needledoctor.com www.elusivedisc.com www.simplyblack.net hoppas jag att ingen glömmer :)
Gillar också Walrus. Var inne där när jag var i London för några år sedan. Mindre butik än man tror, även om jag inte var nere i källaren (kanske är det där godsakerna gömmer sig). Skall man åka dit bör man nog ringa först och kolla ifall de har inne sådant man är intresserad av, och höra om det är uppkopplat/går att koppla upp. Trevliga unga killar var det.
titta vad bra att andra hjälper till med länkar medan den jobbinducerade demensen håller fast tag om mina synapser.
sayonara |
 |
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 19:42:43
|
Tja, eftersom jag inte jobbar får jag ingen sådan demens ;) Happy to help. |
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 19:48:58
|
B Peter, Kul länk! Synd att dom inte hade dom spelarna jag var intresserad av. Ja, jag är ifrån Hammarö.
Daniel, Ja jag hör av mig innan. Vore kul att lyssna på din spelare och att träffa någon i RL.
|
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 19:52:04
|
Har en massa vinylplattor som bara ligger och dammar, mest hårdrock alla Deep Purple, AC/DC mm Någon som är intresserad ?? Säljes billigt i så fall Mvh Lars |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
Daniel
Member

634 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 19:57:57
|
B Peter, Kul länk! Synd att dom inte hade dom spelarna jag var intresserad av. Ja, jag är ifrån Hammarö.
Daniel, Ja jag hör av mig innan. Vore kul att lyssna på din spelare och att träffa någon i RL.
Vad betyder RL? |
representerar www.stylusaudio.se |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 20:48:05
|
quote: Originally posted by Daniel
Vad betyder RL?
REAL LIFE !!!! |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
Daniel
Member

634 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 21:15:32
|
quote: Originally posted by Larsho
quote: Originally posted by Daniel
Vad betyder RL?
REAL LIFE !!!!
Ha ha, Ok, thx. Lite orut på internet lingot. |
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/10/15 : 23:23:04
|
Larsho, är dom i bra skick?? Maila lista |
 |
|
Per

1218 Posts |
|
Daniel
Member

634 Posts |
|
Pipes
Member

591 Posts |
Posted - 2002/10/16 : 13:36:07
|
phonophono.de är en strålande liten site. Bra sortiment, bra service och, utifrån min erfarenhet, kunnigt folk. |
Moderator på http://www.vinylengine.com/ |
 |
|
B Peter
Member

635 Posts |
|
|
Topic  |
|