Author |
Topic  |
|
mac
Member

286 Posts |
Posted - 2002/10/16 : 15:26:36
|
Hej, jag är ny här och har inte så bra koll på HiFi världen. Har länge varit intresserad, men har haft så begränsad budget att jag inte kunnat köpa något av värde. Olika intressen konkurerar på samma budget. Jag har, hur som hellst en Tanberg TR2075. En reciver jag fått av min far. Tycker väl att den är rätt OK, men jag vet inte riktigt vilken klass den är i. Det vill säga hur bra den är med i dagens mått mätt. Om jag ska köpa ny. Vilken nivå ska jag upp på för att jag ska märka stor skilnad. Räcker det med i principo vad som hellst, eller måste jag upp en bit i pris.
Högtalare har jag tänkt köpa nya i alla fall. Det blir den första del jag ska byta ut. De som ligger närmast till hand just nu är ett par Wharfedale Emerald 97 mk 4. Det är väl den nivå jag tänker börja på ungefär.
Tacksam för svar |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/10/16 : 16:49:24
|
quote: Originally posted by mac
Hej, jag är ny här och har inte så bra koll på HiFi världen. Har länge varit intresserad, men har haft så begränsad budget att jag inte kunnat köpa något av värde. Olika intressen konkurerar på samma budget. Jag har, hur som hellst en Tanberg TR2075. En reciver jag fått av min far. Tycker väl att den är rätt OK, men jag vet inte riktigt vilken klass den är i. Det vill säga hur bra den är med i dagens mått mätt. Om jag ska köpa ny. Vilken nivå ska jag upp på för att jag ska märka stor skilnad. Räcker det med i principo vad som hellst, eller måste jag upp en bit i pris.
Högtalare har jag tänkt köpa nya i alla fall. Det blir den första del jag ska byta ut. De som ligger närmast till hand just nu är ett par Wharfedale Emerald 97 mk 4. Det är väl den nivå jag tänker börja på ungefär.
Tacksam för svar
Hej
tror du skall satsa på en billigare NAD typ C350, kraftmässigt räcker de i alla fall till, sedan kan man ju alltid uppgradera, vet inte hur mycket du hade tänkt lägga, men byt färstärkaren snarast så du kan göra högtalarna rättvisa mvh Lars
|
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
mac
Member

286 Posts |
Posted - 2002/10/16 : 20:29:55
|
Ja det är väl lika bra att fortsätta investera när man ändå håller på kan jag tro. Får väl ta en bit i taget bara så man inte går i konkurs. Är lite nyfiken på Nads C320BEE som ska komma i november. Får väl åka och lyssna på den när den kommer. |
 |
|
|
Topic  |
|
|
|