Som fattig student är det inte möjligt att inhandla dyra högtalar/signalkablar även fast jag kanske skulle vilja. Har precis avslutat ett DIY kabelprojekt "light". Hittade en sida som visade hur man flätade sin egen kabel mha LAN-kabel. Tror den heter Endevour eller nåt. Tänkte att det måste jag testa. Sagt och gjort efter en kväll bara jag och avbitaren så var det klart. I mitt system hände följande att jag fick mer detaljer, bredare ljudbild ev alertare ljud. Detta jämfört med Supra PLY 3.4. Däremot försvann de allra lägsta tonerna och ljudet blev "vassare".
Jag undrar stilla om någon kan rekommendera ett nytt projekt och om någon provat mitt LAN-projekt tidigare?
Skulle egentligen behöva lära mig grunderna i kabelkonstruktionens ädla konst. Eller är allt bara svart magi?
Närå. Ett bra studentekonomiprojekt som räcker livet ut är att klippa till lämplig längd EKK installationskabel. 10 m av dimensionen 3x2,5 mm2 kostar 179 kr hos Clas Ohlsson. Använd bara två av tåtarna. Mvh
Pekka Johansson _________________________ Lennon in the living room
Tack för tipset! Har redan installerat kablarna och spelar för fullt. Inte så illa tycker jag. Jag kör 2 kablar (dvs 4 ledare) per högtalare singelvire. Är detta total overkill och kanske sämre än att köra en kabel?
Jo dessa har solida ledare. Blev aningens fundersam. Trodde att tvinnade ledare motverkade induktans och därför var att föredra. Men dessa kablar låter bra tycker jag.