Author |
Topic  |
|
kentkreitler
Member

654 Posts |
Posted - 2002/10/16 : 19:12:17
|
Hallå alla pålästa musikälskare. Jag har en Marantz 6000 ki CD. Har funderat på att byta/uppgradera denna länk. Jag har en Sony 70ES förstärkare som matchning. Nu är saken den att min HiFiala allmänbildning är något snäv (Ganska så ny i leken). Så jag undrar om jag kan uppgradera CDn kanske mha separat DAC eller är det lönlöst? KI ska ju vara "fabriksmoddad" eller nåt. Kanske den maskinen har nåt sitt tak? Det känns lite drygt att farsans gamla DUAL från tidigt sjuttital spelar skjortan av min nya digitala leksak. Ifs kostar pickupen i dagsläget nästan lika mycket som CDn, men nåja. |
Almost cut my hair |
|
Zombie
Member

2502 Posts |
Posted - 2002/10/16 : 20:11:46
|
Det finns en del tweaks till CD63/67 KIS, kanske det finns till 6000 också, gör en sökning på AudioAsylum...byt ut alla bandkablar till fin koax, "fusable resistors" till drosslar, rörutgång, finns säkert mycket att göra ;) Lycka till! |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
 |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
|
StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 07:28:52
|
Jag undrar om det verkligen är Marantzen som är den svaga länken i din anläggning. Denna 6000 ki har ju blivit väldigt hyllad av "pressen" framförallt i England. Eftersom KI varianten som du säger är fabriktweakad, kanske man inte skall pilla alltför mycket i den. Jag tror tex att klockan är väldigt bra som det är och att jitternivån är väldigt låg. Hifi Choice har testat den och mätt upp den, har dock inte testet framför mig just nu.
|
läs mer på: http://hello.to/hifi |
 |
|
StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts |
|
|
Topic  |
|