Jao.. nu har man väll kommit så långti nom 2-kanal att man har blivit någorlunda nöjd med ljudet och skall satsa lite mer på hemmabio.. har tänkt mig en helt separat anläggning för detta ändamål och tänkte starta i trakterna runt 8000-100 kr klassen. Har kikat en del på olika recivers i 3500 till 45000 kr klassen och det finns juh en hel uppsjö av märken o varianter..
Marantz, Yamaha, Denon, Onkyo...
man blir juh helt svettig av alla olika varianter och läser man recensioner så är det som att alla märken är bäst i sin klass.. hmm.. ja du minsann..
några tips av er forum användare på märken ni iaf anser man borde lyssna närmare på?
o.b.s skall ha enbart för film ingen 2-kanal så hur de spelar i 2-kanals läge spelar för mig ingen roll alls.
recivern skall spela på Infiny LSS-750 satelit paketet till att börja med... sedan får an se vad framtiden ger med sig
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
När jag köpte mina Canton RC-L mm. från Tyskland tog min svärson med ett CD-paket och en Kenwood reciever i samma sändning och han är mycket nöjd med resultatet. Subben fyller inte ut ett stort rum, men satelliterna är riktigt bra för sin ringa storlek och sitt låga pris - dock behöver de spelas in relativt lång tid.
Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33 BC Acoustique ACT A3 NuForce Ref8.200W Velodyne DD-15 & DD-12
ahh ok.. Mjo för det där prsiter så misstänker jag att allt kan juh inte vara helt perfekt.. dock så bor jag juh i lägenhet så några jätte ytor behöver juh ändå inte subben oroa sig över =)
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\