Inte helt lätt till nypris tror jag, måste ju ha en schysst volympott om den ska funka bra att koppla direkt till slutsteg. Quads spelare kostar väl ny 9-10 nånting? Brukar finnas beggad ibland. Sedan kanske det finns något på Kina-marknaden?
Kan stark rekomendera Quad'en då jag har en själv. Funkar perfa att köra rakt in i slutsteget (PS Audio HCA-2). Har testat med ett Harmony Design Pre 9 imellan och det som kunde märkas va att det infanns en aning mer lugn med det inkopplat. Inte så stor skillnad dock för att motivera ett "extra" försteg. Om du kan hitta en för dom pengarna så köp den!
Jag testade detta när en kompis behövde låna mitt försteg men jag rekommenderar inte att en enkel CD används - den har helt enkelt inte alls samma kvalitet på variabel utgång som ett försteg har. Men testa för all del om ni kan :-)
Och (om du kan tänka dig beggat) så kom jag att tänka på den ganska coola Musical Fidelity CD-PRE som figurerade på hifimagasinet nyligen. Det är ett komplett försteg ihopbyggt med en cd-spelare. Välbyggt och det sägs att det ska låta bra också. Kanske dyker det upp något igen, kanske en bit över 5 kkr dock.