Author |
Topic  |
|
BloodyAmatör
Starting Member
27 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 15:47:15
|
Är det nån som har lyssnat på dessa? 600:an fick ju översvallande god kritik i HM. Har aldig haft chansen att lyssna på dom men dom är ju åtminstone snygga |
The story's always the same Seven-hundred tons of metal a day Now sir you tell me the world’s changed Once I made you rich enough Rich enough to forget my name
|
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 15:58:57
|
Ja, jag har hört Kappa 600 med S.A.T. förstärkaren och en Sony SACD spelare (kommer inte ihåg vad den heter, men kostar ca 21 kakor). Och dom låt väldigt bra den lilla tiden jag hörde dom. Rätt bra och fast bas, och gav en rätt bredd ljudbild. Väl värda att kolla upp tycker jag. Även JM Lab Cobalt 926 kan vara av intresse kanske? |
 |
|
Robin84
Member

89 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 16:10:05
|
Äger ett par kappa 400 som för närvarande begränsas av elektroniken tyvärr. Vet dock efter utlyssningar innan inköp att de har hög potential. |
 |
|
Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 16:15:51
|
Dom låterlite....konstigt....i diskanten vill jag minnas 
nin: det låter som om du har lyssnat på dem på STEREO.. Tyvärr så har de inte några kablar som kan snöra ihop elektroniken där , synd. |
Konsult hos Consulterna |
 |
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 16:37:57
|
Har hört Kappa 600 på Harman-kardon signatur elektronik. Och det var inte det roligaste jag har hört. Typ om de hade kostat 10000:- mindre hade det varit skapligt. |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
Edited by - dole on 2002/10/17 16:40:39 |
 |
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 17:05:23
|
Håller med Dole. I direkt jämförelse med QRS Mercurius samt Mårten Design Monk fick de storstryk. |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
Gebex
Member

884 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 17:43:32
|
Med tanke på att Monken är en tvåvägshögtalare som klipper vid 41 Hz och Infinity är en trevägshögtalare som går ner til 32 Hz så tycker jag att jämförelsen är lite orättvis. Monken kan mycket väl låta bättre i det registret den spelar men om man vill ha lägre basåtergivning så kan Kappan vara ett bättre val. Det hela beror på vad man prioriterar.   |
 |
|
Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 17:47:19
|
quote: om man vill ha lägre basåtergivning så kan Kappan vara ett bättre val
Då finns ju alltid Mercurius, med bättre bas och en diskant som låter bra. |
 |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 17:59:49
|
Jag gillade inte heller 600:an
Lägg lite stålar till och köp 1.3se som är många gånger bättre på allt !!
Går inte till 32hz iofs men är specad till 37 tror jag. Fullt tillräckligt i ett rum på runt 20-30kvm
Nu så är det lite med förstärkarbiten .. den kräver bra saker !! Jag vet inte hur många på detta forumet som kör 1.3se men om du lägger ut en fråga så tror jag inte någon som hört/har/haft den säger ett enda dåligt ord om den !!!
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
 |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 18:01:47
|
hähä "ingen rokie längre" hhmmm det tror jag nog att jag är, beror väl på vem man jämför med iofs =)))
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 19:58:00
|
Sanoj, Jäppz, skit kablar! Det var inte du som kom med tjejen och lyssna efter oss (3st)?
dole, Intressant. Vilken högtalare tycker du är bra i denna prisklassen? Själv så har jag inte hört så många eftersom dom är inte i den klassen jag är intresserad av. Men något av det bästa var JM Lab Cobalt...hmmm, ja, dom kostar 13 000kr iaf. Dom var okej.
Håller med Dole. I direkt jämförelse med QRS Mercurius samt Mårten Design Monk fick de storstryk
Hmmm, tror det stod ett par Mercurius på stereo. Ska kolla dom nästa vecka...
|
 |
|
Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts |
Posted - 2002/10/17 : 22:10:30
|
nin: Nej det var inte jag. Står det ett par Mercurius på STEREO..säker på att det inte var ett par Tellus?
OM det var ett par Tellus du såg och är nyfiken på hur de kan låta så kan du få höra dem i hemma mijö med riktigt kablage.. |
 |
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 08:29:28
|
quote: Originally posted by nin
Sanoj, Jäppz, skit kablar! Det var inte du som kom med tjejen och lyssna efter oss (3st)?
dole, Intressant. Vilken högtalare tycker du är bra i denna prisklassen? Själv så har jag inte hört så många eftersom dom är inte i den klassen jag är intresserad av. Men något av det bästa var JM Lab Cobalt...hmmm, ja, dom kostar 13 000kr iaf. Dom var okej.
Håller med Dole. I direkt jämförelse med QRS Mercurius samt Mårten Design Monk fick de storstryk
Hmmm, tror det stod ett par Mercurius på stereo. Ska kolla dom nästa vecka...
Tja är inte helt uppdaterad på vad som finns i prisklassen. Men om man tar billigare så tex warfdale, Heco. BoW Nautilus stativare, QRS, Dali i samma prisklass Har nog glömt massor |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
nin
Semesterfirare

2425 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 16:25:15
|
Sanoj, Ja det kanske var det. Vet inte. Ja, vore kul, nu till helgen eller?? Maila mig ditt nr: nin@beta.telenordia.se |
 |
|
|
Topic  |
|