eller sk "open air". Vad ska ett element som placeras på en öppen baffel ha för egensakper? Hittade en cool högtalare som jag tänker sno låddesignen av... Tänkte pröva med något billigt bredbands element, kanske skruva ur mina Fostex Fe 103Z?
Ville bara påpeka att Swing från manger inte är en öppen baffel utan en sluten låda med skoj design. Frågade nämligen detta i ett mail till Daniela M om detta för ett tag sedan.
Har faktiskt provat mina Manger i en öppen baffel och det funkar. I ett litet rum får man faktiskt hyffsad bas. Dina Fostex är nog inte så lämpliga för denna konfiguration. Är det inte så att elementen man använder bör ha ett ganska högt qts ? Fostexarna ligger på 0,25 eller nått sånt.
Mvh // Mattias S
Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Ville bara påpeka att Swing från manger inte är en öppen baffel utan en sluten låda med skoj design. Frågade nämligen detta i ett mail till Daniela M om detta för ett tag sedan.
Har faktiskt provat mina Manger i en öppen baffel och det funkar. I ett litet rum får man faktiskt hyffsad bas. Dina Fostex är nog inte så lämpliga för denna konfiguration. Är det inte så att elementen man använder bör ha ett ganska högt qts ? Fostexarna ligger på 0,25 eller nått sånt.
Mvh // Mattias S
Jag testade med FE103:orna på en öppen baffel, låter väldigt tunt. Hade tänkt att komplettera med en sub men FE103:orna rullar av alldeles för tidigt för att det ska bli bra...