| Author |
Topic  |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts |
Posted - 2005/06/20 : 10:40:57
|
Imorgon åker jag till Seattle för att jobba på Boeing i några veckor. Vad finns det för roliga sevärdigheter o framförallt finns det några trevliga hifi-ställen  |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts |
Posted - 2005/06/22 : 06:24:39
|
Jag har bott utanför Seattle, gick på college där för ett antal år sen. Pink Floyd laser show vid Space Needle rekommenderas varmt. Åk monorailen från downtown till Space Needle. Stället heter Adobe Laser Dome, ligger i Pacific Science Center. Jag såg en Pink Floyd show där, The Wall. Se till att vara bland de första i kön så du kan ligga på golvet och titta upp i taket.
Hela området mellan 1st Avenue och 5th Avenue rekommenderas. Broadway ska du absolut inte missa! Helt underbart område. Är det något du inte ska missa så är det Broadway. Eddie Vedder (sångaren i Pearl Jam) har en bar där, kommer inte ihåg vad den heter just nu men loggan är en svart biljard kula på grön bakgrund. Universitetsområdet kring University of Washington (i folkmun U Dub) är också trevligt. Skolan är fin, gå en runda där inne och titta på byggnaderna. Waterfront är väldigt fint också, ligger nära 1st Avenue. Hela Seattle är trevligt och sevärt. Jag sitter faktiskt och längtar tillbaka nu. Du kommer absolut inte ha tråkigt. Synd basketsäsongen är slut, annars kunde du sett Seattle Supersonics spela. Men du kan kanske se baseball? Deras nya stadium ska vara riktigt fin.
Du kommer med all säkerhet arbeta uppe i Everett, deras huvud kontor. Det ligger ungefär 50km från Seattle, om jag inte minns helt fel. |
Nu i North Carolina, USA. |
 |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts |
Posted - 2005/06/22 : 18:23:36
|
Visst sitter man i Everett. I helgen ska det firas midsommar. Förhoppningsvis så hinner vi med ett valsafari också 
Kvällar får man se hur mycket man orkar med. Vi jobbar till 18 varje dag. |
 |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts |
Posted - 2005/06/23 : 02:10:30
|
 Det finns konstigt folk överallt  
|
 |
|
|
C.Matsson
Member

62 Posts |
|
|
Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts |
|
|
tober
Component.se

1318 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 09:37:11
|
Definitive Audio ligger strax utanför Seattle, i Bellevue på USA's västkust. Denna butik har varit öppen i ungefär 12-13 år och är enligt dem själva inte ens hälften så fin som deras nyöppnade (förra hösten) butik närmare Seattle. Butiksytan är 6000 feet2 eller ca: 560m2 och är uppdelad på inte mindre än sju inredda demorum.
http://www.component.se/?page=artikel-definitiveaudio.php
|
Driver sajten component.se. |
 |
|
| |
Topic  |
|