Author |
Topic  |
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 00:45:28
|
Jag har funderat en del över vem som skulle kunna nomineras till vad.
Per Jeppson är iaf mitt val för en "No Limits" Harry. Den mannen har ett otroligt öga för design o rädds inte att ge sig på det mest vansinniga DIY objekt som går att "uppfinna"
Till råga på allt så låter det lika bra som det ser ut ! |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/09/30 : 12:04:44
|
Rannagardens jättejobb med denver moddtråd får bara inte passera ett forum som detta..
Att via norgranna beskriningar med mycket informativ text sätta dit ord bilder o komponenter.. Och slutföra detta megajobb.
Sådant inspirerar nog många NYA "DIY flanörer" där ute. Och grundar för kunskap om VAD o varför saker KAN låta olika..Och att delge så generöst som rannagarden gjort är såå kul att se ..
Så rannagardens moddarharry torde stå obestridd..
(Vill nämna wolfgang här också.. Men tog inte upp honom då han är handlare ju. Men nämnas bör han absolut..tack wolfgang.) |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Creative Audio
Member

2547 Posts |
Posted - 2005/09/30 : 12:09:12
|
Så rannagardens moddarharry torde stå obestridd.. det gör den!! Snyggt jobbat!! 
Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
 |
|
Mickeman
Member

688 Posts |
Posted - 2005/10/11 : 13:24:05
|
Nu minns jag inte Harrynomineringarna från förra året men om det är så att Dahlberg inte fick någon för sin diskant 2004 (första artikeln okt 04) så är det mitt ödmjuka förslag att han skall få en i år för sin: "enastående konstruktion av den långa neodymbanddiskanten som förutom att det är ett mycket långt namn dessutom har alumiuimfolie inköpt på Coop som en vital komponent. Att dessutom osjälviskt dela med sig av denna design till oss alla är all tacksamhet värt!"
|
Think what's inside the box!
|
Edited by - Mickeman on 2005/10/11 13:44:08 |
 |
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2005/10/11 : 13:50:08
|
Är det någon som kan förklara vad Harry betyder?! Jag förstår inte, ska det vara roligt? , heter någon moderator Harry?!  |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
 |
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2005/10/11 : 14:19:26
|
Orscar´s, Emmy´s eller Harry´s??
Orscar är ful som tusan och ingen ser ju på TV eftersom vi har stereon istället. Därför går Emmy bort.
Då är ju Harry en mycket bättre förebildsom som är både snyggare och sexigare 
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
Vee-Eight
Member

1015 Posts |
Posted - 2005/10/14 : 23:41:03
|
Brutal-Harry?! En sån vill jag ha.. jag har ju trots allt diskat diskanter för ett renare ljud, och satt motorsågen i mina carlsson.
Men det var ju på ett annat forum..  |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
 |
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts |
Posted - 2005/10/15 : 00:00:11
|
Tack Mickeman en Harry hade varit kul  |
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22006 Posts |
Posted - 2005/10/15 : 08:17:25
|
quote: Brutal-Harry?! En sån vill jag ha.. jag har ju trots allt diskat diskanter för ett renare ljud, och satt motorsågen i mina carlsson.
Men det var ju på ett annat forum..
Vee-eight, jag förstår att du suktar efter en Harry, säg den som inte gör det...
Men, just i "Brutal-Harry"-klassen är det hård konkurens i år. Personligen så tycker jag nog att disksåpa på ett annat forum står sig slätt mot llönbloms DIY-smältugn.   
Men ge inte upp, det är inte avgjort än!  
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Vee-Eight
Member

1015 Posts |
Posted - 2005/10/15 : 11:24:49
|
Pac:
Hoho! Ja, även om jag skulle kunna publicera artikel/tråden här, så har jag ju inget mot en masugn i trädgården, det är ju sant.  |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22006 Posts |
Posted - 2005/10/15 : 11:39:13
|
"Masugn" är svårt att slå... |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Fimax
Member

530 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 19:21:51
|
Jag tycker att Dahlberg ska ha en för sin Banddiskant.
Motivering: 1) tekniskt rolig 2) betydligt mer avancerat än att köpa ett par chassin och snickra ihop lite MDF... 3) enligt de som lyssnat på det färdiga resultatet; enastående ljud 4) ett jättejobb har lagts ner på att göra en detaljerad byggbeskrivning 5) när ngn har haft frågor har Dahlberg alltid ställt upp med snabb support 6) Dahlberg har ordnat med gruppbeställningar för att möjliggöra köp av komponenter
|
/filip
|
Edited by - Fimax on 2005/11/02 19:22:37 |
 |
|
deerhunt
Member

363 Posts |
Posted - 2005/11/12 : 18:18:02
|
Håller med Mickeman och Fimax att det nästan vore tjänstefel att inte ge Dahlberg en Harry för banddiskanten.
Motiveringen: För att på ett entusiastiskt och noggrannt sätt delge hur en high-end banddiskant kan göras.
Att den verkligen byggs av flera tyder väl på att det är en både välljudande och välbeskriven.
mvh
|
Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker |
 |
|
deerhunt
Member

363 Posts |
Posted - 2005/11/12 : 18:20:08
|
Per Jeppson för NO-limits Harry instämmer jag oxå med...
mvh
|
Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/11/18 : 15:16:18
|
KME bör få en liten notis här för sitt idoga jobb med att lägga in tips om skivor på musiktrådar..
Ingen kan nog missa hans nick där
Om sådant är harryvinnande vet jag inte.. men uppmärksammat bör det ju bli i varje fall.. |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts |
Posted - 2005/11/18 : 16:04:29
|
Jag tycker nog kme förtjänar en Harry för sina idoga tips på musik oxå. Sicken koll!
M |
 |
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2005/12/13 : 16:46:32
|
Inte mycket tid kvar om någon vill nominera en lämplig kandidat.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
Vee-Eight
Member

1015 Posts |
Posted - 2005/12/18 : 16:14:23
|
Eftersom mina planer att bli brutalharry går lite segt, så nominerar jag mig själv till motorsågs-harry också. Den som inte försöker vet inte heller hur det är att misslyckas. 
|
 |
|
govinda
Med nytt namn

2290 Posts |
Posted - 2005/12/18 : 21:46:52
|
En Musik-Harry till KME Jag skulle vilja se hans top 10-lista! Ett tips jag fått är Harry Manx helt underbar artist.
Mvh Anders.s
|
 |
|
Mc Square
Member

3723 Posts |
Posted - 2005/12/19 : 02:58:50
|
quote: ka jobba på det... Första iden är Gnaritas Harry men jag skall hitta något mer passande. Kom gärna med förslag, jag antar att ni vet vad jag är ute efter.
Vad sägs om Harry`s achievment award?Eller nåt ditåt...
Vemsom har min röst oxå i Flit-klassen!Han är verkligen en engagerad människa,ingen tvekan om det.
Slaktmodd av kablage ger nog ingen Harry,men till nästa utdelning ska jag definitivt försöka förtjäna en...one way or another |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
 |
|
vemsom
Member

6618 Posts |
|
Boergars
Member

1641 Posts |
Posted - 2005/12/22 : 17:53:18
|
Borde inte Zalve bli Jul-Harry? |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
 |
|
Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts |
Posted - 2005/12/23 : 19:30:37
|
Heter inte "Jul-Harry" igentligen Årets Tomte?   
Mvh Magnus Eriksson |
 |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2006/03/04 : 01:12:50
|
Nu är vi inne ett par månader på 2006 och jag börjar undra när injudningarna till Harry Galan kommer?
/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2006/03/04 01:14:08 |
 |
|
kris69
Member

538 Posts |
Posted - 2006/03/05 : 18:08:42
|
Jag skulle vilja nominera Calle_jr till en foto-harry för sina enormt fina bildreportage. Calle har förutom en fin kamera en otroligt bra blick för fotografering och en enorm flit i att serva oss andra med fina bilder.
Tack Calle
Mvh Kristian |
" Vi borde prata mera om våra öron" |
 |
|
Topic  |
|