| Author |
Topic  |
|
|
vemsom
Member

6618 Posts |
Posted - 2005/06/24 : 15:02:25
|
Midsommar och man sitter och njuter. Men det slog mig.
Tyska jordgubbar kostar på Lidl 8kr litern. Svenska kostar runt 30-40kr..
Men det smakar där efter.
Utlänska päror i all ära, men är det ens samma växt som svenska nypotatis?!
Säga vad ni vill. Sommarn i sverige må vara regnig och kall men den är den bästa i världen.
(Iaf så länge Skåne tillhör Sverige)
Glad midsommar! |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts |
Posted - 2005/06/24 : 23:20:45
|
| Svensk sommar är oslagbar! Jag längtar hem på sommaren, till en fin svensk sommar. Men i många andra avseende är inte Sverige bäst i världen, och då längtar jag inte hem alls....... |
Nu i North Carolina, USA. |
 |
|
|
vemsom
Member

6618 Posts |
Posted - 2005/06/24 : 23:49:34
|
Nej det menar jag inte heller :) Men just idag är vi nog bäst i hela världen. Satt på stranden med vänner och åt stekt sill-macka och drack snapps och herregud va fint det var.
(Åt sushi igår, där smiskar nog Japan oss rätt fint :( Får man komma förbi någon gång Lars?) |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
 |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 00:11:55
|
Tokyo-Lasse, skulle inte du komma hem om nu i sommar, eoJeud kan vara intresserad av lite internationella kontakter. |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
 |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 08:51:38
|
vemsom, kom när du vill. Min dörr är alltid öppen. Var i Skåne bor du förresten.
P-G, det var meningen men mitt möte har blivit flyttat från Gbg till Kuala Lumpur istället, så det blir ingen resa till Sverige denna sommaren. Kanske till hösten? Kommer jag ska jag försöka träffa er i eoJeud klubben!! :) |
 |
|
|
vemsom
Member

6618 Posts |
Posted - 2005/06/25 : 08:59:35
|
Va trevligt Lasse. Jag bor i Malmö. Men Japan lockar, har två kamrater som bor där också. Snacka om seriös hemmahos, 2000Mil bort ;D |
 |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts |
|
|
JonasV
Member

595 Posts |
Posted - 2005/06/28 : 22:26:14
|
Kom från 34c i Portugal så värmen kändes snålt uppskruvad här hemma, men stämningen är oslagbar på kvällarna här i Midnattsolens land!
MVH Jonas viklund.
|
Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut. Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O |
 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts |
Posted - 2005/06/29 : 00:08:55
|
LARS
Är du skåning från början eller ?? |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2005/06/29 : 00:29:51
|
Jag har en inbjudan till Japan. Tiden är inte bestämd ännu, men det blir någon gång i vinter. Hur är klimatet där på vintern, LarsTokyo
Bättre än Göteborgsklimatet hoppas jag |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
 |
|
|
Pac
200.000-klubben

22014 Posts |
Posted - 2005/06/29 : 06:59:21
|
quote: LARS
Är du skåning från början eller ??
Är den enda prospect platsen i euJeud är upptagen av mig? Om grundkriteriet i Johans och Vemsoms HÅRDA intagningsregler inte uppfylls av vår långväga vän så känner jag att jag viker undan till hans fördel. 
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2005/06/29 : 07:16:19
|
 Nä du Pac , du är forever prospect o har gukdkort till Pensionat Björklund Så du slipper inte undan. Jag har ju snart lite prylar som behöver dammas av (o tas bilder av )
Men att ha en Prospect ända borta i Japan hade varit lite fräckt.
 |
|
 |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts |
Posted - 2005/06/30 : 09:08:44
|
Johan; jodå, jag kommer från Ystad. Dock var det 8 år sen jag bodde där.
Jorma; här är ganska kallt på vintern. Vi har hög luftfuktighet här, det går rakt genom kläderna. Hör av dig om du ska hit.
Pac; vi kan väl båda gå med som hedersmedlemmar?  |
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2005/06/30 : 09:38:04
|
Pac är o förblir Prospekt , vi måste ha nån att köra med  Men jag tycker nästan att vi ska ta in dig som hedersmedlem om du vill dvs. Jag ska kolla med dom andra  |
|
 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/06/30 : 12:09:14
|
Per G köper tokyo... Enklaste saken i världen... Kostar väl bara nån kr mer än Jämshög antar ja.... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2005/06/30 : 15:51:00
|
LarsTokyo, det där med klimatet lät inget vidare. Kanske ska försöka skjuta upp det till vårkanten. Jag hör av mig när innan jag kommer, men hur mycket tid det blir över till annat än att besöka hifibutiker tillsammans med min distributör vet jag inte. Det blir 5 till 6 butiker som vi ska besöka runt om i Japan och 2 till 3 av dom blir i Tokyo. Vilka det blir vet jag inte ännu. Min distributör finns i Toyama city. Länk till deras hemsidor finns på mina hemsidor under knappen "distributors". |
 |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts |
Posted - 2005/07/01 : 00:42:36
|
Klart man vill vara hedersmedlem i eoJEUD!! Vem skulle inte vilja det?
Jorma; jag tittade precis på en karta över var Toyama city ligger. Dit ska du ABSOLUT inte åka om du inte tycker om kallt väder! Toyamas vinterväder får en svensk vinter att blekna i jämnförelse. Jag har aldrig frusit och sett så mycket snö i hela mitt liv. Jag hade en förkylning som varade i över en månad när jag var där runt december för 7 år sen. Min fru kommer från det området, så jag bodde där en månad innan jag flyttade över till Tokyo. Nä, vänta tills maj/juni istället. Tokyo är acceptabelt mellan april - oktober/november. Förutom att vi har upp emot 40 grader i juli/agusti med 80% luftfuktighet. Tur japansk öl är billig och god! |
 |
|
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2005/07/01 : 01:22:51
|
Kan det skilja så mycket från Tokyo? Det är ju inte mer än ca. 30 mil emellan fågelvägen.
Jag får väl se när inbjudan kommer om jag egentligen kan välja tidpunkt. Det är japanerna som står för fiolerna och då är det kanske inte läge att skjuta på det för mycket om dom har lagt upp programmet för roadshowen. Blir det på vintern så får man väl klä på sig. Jag föredrar det framför 40 grader och hög luftfuktighet. |
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2005/07/01 : 07:04:56
|
Lars
Men du får ett tungt ansvar , vi vill gärna ha ett bildreportage från Accuphase. Säg till när du är klar  |
|
 |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts |
Posted - 2005/07/01 : 09:38:35
|
Jorma; landet är delat av "Japanska Alperna" som går rakt över hela Japan, nästan. Det blockar mycket av den kalla luften från att komma hit från Sibirien. På västra sidan av Japan är det rakt blås från Sibirien ner över Korea och Japan. Så det blir kallt. Försök komma till de varma källorna som ligger i bergen på den sidan av Japan. Helt fantastiskt att sitta ute i en varm källa medans det snöar.
johan; det var inget dåligt antagningsuppdrag.  |
 |
|
| |
Topic  |
|