Author |
Topic  |
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 12:46:29
|
quote: Originally posted by Robin Fischer
Jo jag har blitt nekad jag med, känns ju mindre kul.. även fast man står där å ska handla för 30kkr, som butiksanställd SKA man inte dömma så.. bara för att man e ung..
Jag har varit med om samma sak ett par gånger. Precis som Robin säger så är det svårare att låna när man är ung... |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 12:51:25
|
jag vet en gång här i stan, detta handla iofs inte om hifi men det handlar om vilken miss butiker kan göra genom att dömma efter hur man ser ut osv..
Det var en bonde som skulle handla en ny bil, han hade varit bonde hela sitt liv å han går alltid klädd som en bonde, ni fattar vad jag menar? nåja, han gick in till bilaffären, stod där i ½timme, ingen kom å hjälpte honom, för att han inte var "rätt" klädd, det var en ganska fin/dyr(rik människa) bil han var ute efter, han gick senare utan att ha fått hjälp alls, där stod han med KONTANTA pengar till en bil för typ 400kkr..
kämpigt för butiken=) |
Edited by - Bobbokrull on 2002/10/19 12:52:35 |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 13:24:03
|
var det inte någon av wallenberg bröderna som hade vart inne på någon riktigt exklusiv butik i lite taskiga kläder och frågade vad en kristallkrona kostade och personalen sa vad spelar det för roll du har inte råd ändå? då slog han till kronan med sin käpp så den ramlade i golvet och gick sönder och frågade sen hur mycket kostar den nu då?
hade vart kul att ha tillräckligt med pengar för att göra sånna saker =) |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 13:34:03
|
haha, vore störtskönt=) |
 |
|
Wingboot
Member

181 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 13:39:51
|
jag tror en sliten Mike Jagger gick till en bilhandlare, Citroen tror jag, och aldrig fick hjälp och expediterna var otrevliga osv.
Då blev han sur och gick till en Bmw/Mercedes-handlare och köpte typ 10 bilar och åkte i ett tåg runt den andra butiken. |
I bought some batteries the other day, but they weren't included. |
 |
|
JMlab
Member

595 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 14:04:20
|
Det är väl självklart att man får låna hem grejor för att höra hur de låter tillsammans med anläggningen.Min erfarenhet i Malmö/Lund är bara positiv och vissa av butikerna kan visst ta inbyten. mvh JMlab |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 17:05:41
|
quote: Originally posted by Robin Fischer
haha, vore störtskönt=)
Ja, om det nu är sant. Låter som en Klintbergare,men kul i alla fall. Mvh Kristofer |
 |
|
Topic  |
|