Otroligt väl utrustad för så lite pengar, faktiskt har den fler digitala utgångar än de flesta andra recievrar till betydligt högre pris. En fråga bara. Vad händer med ljudet i det inbyggda slutsteget om man kopplar in ett externt slutsteg? Tänk om det fanns en åtkomlig ingång till dom inbyggda slutstegen.
Äger själv en ny införskaffad Denon 2105 och är mkt mkt nöjd över vad man får för pengarna. också riktigt kraftfull för sin priskall samt den följande mikrofonen som möjliggör auto setup av högtalarna funkade otroligt bra. kort o gott en reciver jag e helt sjukt nöjd med för pengarna.
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
andreas: idag när reivers ändå e såpass billiga tycker jag det e lika bra o köpa på sig 7.1 delar.. kostanden blir inet så mkt mer ändå och vill man inte avnända dom så kopplar man juh bara inte in ngt =)
men jag e trogen Denon fantast vad gäller hemmabio i de lägre prisklasserna (även dyrare iofs. gillar deras ljudbild man får i film läge.. härligt) eller H/K.
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Dali är på 4ohm så vitt jag minns. Kör Du dessa runt om i 7.1, så drar det duktigt med ström om Du gasar lite. Kan vara ide' att kolla på någon med lite nätdelar ex v beggade H/K. Marantz från serie X400 är oxå bra nätdelar i, de tidigare kan vara lite vekare.
Under 4000:- för en så bra Marantz-receiver med 7.1 in (till SACD och DVD-Audio från Pionner-DVD:n) och pre-out (för vidarekoppling till 2-kanalaren som har fronthögtalarna kopplade till sig) på alla kanaler samt inbyggd videoväxel... Tydligen har grossisten kampanj (ny serie på gång kan man anta´)
/ Ulf
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Jag har en Yamaha RX-V750 som jag änvänder som försteg. Användarvänlighet och allt sånt är i topp men då jag köpte så fanns inte Denon AVR 2105... och skulle jag köpa idag så skulle det bli just den.
MVH. Christian
Ps. I Musik och ljudteknik så har du en recension med fem förstärkare i den klassen som är bra. Kolla på något bibliotek om du inte själv har tillgång till tidningarna. Nr 4 2004.