HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Gitarr-jazz
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/02 :  20:58:54  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
En god vän till mig har nyligen släppt en skiva som jag tänkte någon kanske kunde finna intressant. Jag gör iaf!

"Fredrik Rixman 7" heter orkestern och skivan heter "Minor Songs On Major Issues"

http://www.bluebeatproductions.com/rixman/rixman.html kan man hitta en gnutta mer. Bland annat lite provlyssning, dock med allt för låg kvalitet.

Finns även att köpa på några av de stora skivaffärerna på nätet eller på "stan".

Hoppas ni finner det intressant.

/Fredrik

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/07/02 :  23:15:00  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag ska försöka lyssna på den efter helgen. Vad är det för sorts musik?
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/02 :  23:19:23  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jag är lite fel person att precisera det.
Han är iaf en duktig gitarrist och har fått mycket goda recensioner i alla tider jag kännt honom och i gamla projekt.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/07/05 :  23:12:57  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har lyssnat på skivan och tyckte väl att första låten var väl inget men andra låten började ta sig. Jag tror att man nog måste lyssna in sig innan man kan ta skivan till sig. Den saken är ju ändå klar att Rixman skriver rätt bra ändå. Skivan är f.ö. väldigt mycket mono och den hade nog vunnit på om den hade mastrats av någon kunnig tekniker. Då hade den inte låtit "lite matt" som den gör enligt min smak. Jag ska låta min äldste son också lyssna på skivan eftersom han är ackis utbildad jazzmusiker.
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/07/06 :  07:43:09  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Vill man ha gitarrjazz går det inte att komma förbi legenderna på området Charlie Christian och Django Reinhardt. Det finns andra som har spelat in låtar i respektives anda och med bättre ljudkvalitet men dom står sig slätt musikaliskt mot originalen.

Barney Kessel var inte dålig heller, har sett han live faktiskt,inte minst dom låtar han gjorde med Charlie Parker 1947. Vilket driv, nästan hårdjazz.....

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000