HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 centerkanalen har tystnat
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2005/07/12 :  09:39:06  Show Profile Send hkan a Private Message
Jag har en gammal AV-receiver Harman Kardon AVR 85, som har varit i min ägo och levererat välljud sedan 98. Nu har till min fasa centerkanalen lagt av. Vid DVD-avspelning i 5:1 så är allt tal och dialog borta från centern men surroundljudet fungerar. Skruvar jag upp ljudet så kan jag höra ett svagt ljud från centern. Likaså om jag har prologicläget(mono) från TV-n så kan jag höra ett svagt ljud från centern när jag vrider på kraftigt på volymen. Jag har kollat högtalaren och den fungerar, jag har "kännt" försiktigt på högtalaruttaget på baksidan till centerhögtalaren och inget "sprakande" hörs så jag kan inte härleda det till nåt kontakt fel. Frågan är om detta är är något att åtgärda och om någon kan hjälpa mig eller är det bara att ta farväl av trotjänaren som 5.I förmedlare iallafall. Hjälp mig någon.

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2005/07/14 :  17:18:49  Show Profile Send Leif B a Private Message
Prova att byta sladden.
Kan vara den.
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/07/14 :  19:09:40  Show Profile Send Bubben a Private Message
Prova att bryta strömmen helt till maskinen, altså dra ur sladen för någon minut. Kan vara så att processorn har fått spel och behöver nollställas.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2005/07/15 :  08:07:34  Show Profile Send hkan a Private Message
Ja, faktiskt den fungerar igen, jag drog ut sladden men det hände inget då. Sen har vi haft en kille från comhem här iförrgår p.g.a störningar från digitalboxen. Och han "rotade" runt här bland ledningar och uttag. Så när jag kom hem igår och prövade så fungerade det igen. En tillfällighet eller sista dödsrycket? Vi får väl se, men tack iallafall för tipsen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000