HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mitt rum, några synpunkter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/07/12 :  13:02:42  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message


Ja, så här ser rummet ut där jag spelar. anledningen till att övervåningen är med är att det är öppet dit upp. Utrymmet som den smala linjen markerar är snett tak upp till den del av övervåningen ni ser.

Vad tror ni? Några synpunkter på hur högtalarna står mm?
Trappan är "öppen" både under och mellan stegen. Det streckade är spalje.
Ganska stort utrymme för h´ögtalarna att spela i tänker jag, men det verkar gå rätt bra. Basen är dock fylligast under snedtaket.
Utrymmet som högtalarna spelar i är nästan 200m3 om jag inte räknat helt tokigt.

Just det, högtalarna är de som byggdes i den här tråden: http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35794&SearchTerms=9710 , ett voight-horn med ett 8" bredbandselement.

Euroline - T-Amp - DIY

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/07/12 :  13:36:25  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
varför inte flytta högtalarna till den paralella väggen? mina högtalarna tjänade mycket på att få riktigt stöd från en vägg.

jag ser att du har känsla för Paint också :)
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/07/12 :  14:50:27  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Haha, jo, paint är ett trevligt program.

Jag hade högtalarna där förut, men då blev nästan basen lite bumlig. Funkar lite bättre nu tycker jag... men man kanske ska testa det igen. När jag hade högtlaarna där så var i alla fall inte basen i fel rum.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000