HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 INBROTT 7/7!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

E-speed
Starting Member

32 Posts

Posted - 2005/07/11 :  11:28:15  Show Profile Send E-speed a Private Message
En god vän till mig har haft den otroligt tråkiga upplevelsen med påhälsningar i sin bostad.
Därför ber jag er hålla ögon och öron öppna för några produkter som mycket möjligt kan dyka upp på andrahandsmarknaden.

Tact Millenium förstärkare.


Musical fidelity DVD 1 med guld-detaljer.


Sharp Z-90 Projektor.



Allt som kan röra dessa produkter är självklart mycket intressant för vår del.

Jag läser sällan på detta forum och ber dig därför maila mig på v.ohlsson@tillquistelteknik.se

MVH
Ville

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/07/11 :  11:30:07  Show Profile Send matte76 a Private Message
Beklagar Ville! Trist med folk som inte lärt sig skilja på mitt och ditt...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/07/11 :  11:30:56  Show Profile Send Mahler a Private Message
Fy farao!!

Beklagar och lovar hålla ögonen vidöppna!!




-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2005/07/11 :  11:41:00  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Lågliv !

Jag beklagar att vissa delar av mänskligheten ännu inte utvecklats så väst långt förbi det trälevande stadiet...

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/07/11 :  12:40:43  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Får börja med att beklaga det inträffade. Himla tråkigt. Att förlora saker är tråkigt nog i sig, men sedan att få detta intrång i sin personliga integritet och den trygghet man vill känna i sitt hem är nog än värre.

Sedan kan man givetvis ha en massa åsikter om de som gör sådant här. Oftast har de en drivkraft så stark (drogberoende) att alla känslor för mitt, ditt, sin egen mors, osv är förträngda av drivkraften att få pengar till drogen. Är man fast i detta ekkorhjul är det inte bara att ta sig i kragen och hoppa ur. Utanför ekkorhjulet finns ingenting, bara ett stort hotfullt tomrum och i ekkorhjullet går det snabbare och snabbare och ofta slutar det med fötterna i vädret.

Jag vill inte med detta försvara de som gör inbrott och liknande men kanske ge en viss förmildrande förklaring. De som är fast i missbruket kan inte göra rationella val och får inte inkomster på andra sätt än genom brott. (eller prostitution) och MÅSTE man ha drogen så måste man….

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/11 :  13:26:39  Show Profile Send mayro a Private Message

Det är därför man ska ha en elak hund hemma som vi har. Elaka terriers är bra... Vår är snäll då vi är hemma men inte skoj då vi är borta. Detta upptäckte vi nyss då en "objuden" gäst ankom in hos oss... En vän till vår dotter kom och gick in..... det gör han INTE om..inte utan vi är hemma i alla fall.. Jag trodde inte vår hund vaktade faktiskt. Men nu vet man ...Smile.... Men som tur var gick det bra i alla fall... Men rätt bra som sagt att ha hund. Och grannsamverkan osv....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/07/11 :  14:00:14  Show Profile Send snare2 a Private Message
Beklagar det som hänt.

Larm kan vara bra att ha, men även att kanske inte dels prata så mycket om sina grejor, & kanske inte ha så många "lyssnare" som kommer & går i sitt hem.
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/07/12 :  03:37:58  Show Profile Send vole a Private Message
Först och främst så får man beklaga det som inträffat !!!

Jag vill även tillägga en sak när det gäller denna typen av prylar och deras förmåga att exponeras (i bild) i form av inlägg på olika forum. Många ggr. kan man se att folk tenderar att lägga ut bilder på sina prylar, tagna i hem miljön, samt att det många ggr. förekommer inlägg i form av,
- var det Halmstad du bodde i ?
- jepp, det stämmer.

Det jag försöker få fram här är att vi själva många ggr. presenterar våra prylar, bostads ort, samt inbjudan av människor i våra hem där vi just exponerar våra prylar och som då kan vara ett ypperligt tillfälle för en oärlig människa att få vatten på sin kvarn.
Nu säger jag inte att detta kan vara ett klart upplägg för ett ev. inbrott, men jag själv är förbannat noga med att inte göra något av de ex. som jag hänvisar till ovan, dvs. ex. lägga in bilder på mina prylar etc. på div. forum.

Visst så sker det som tur inte inbrott i var och varannans hifi hem, men jag kan nog tycka att man ska vara försiktig när det gäller att exponera både prylar och hem ort.


När det sedan gäller StefanB´s inlägg så kan jag inget annat än att hålla med till fullo. Jag vill dock att man också ska tänka på att det är otroligt många människor som inte lever under dessa förhållande som gör dessa olagliga intrång, utan det är även många "normala" människor som vill åt "snabba" pengar som gör dessa tråkigheter.

Jag hoppas att ni förstår vad jag menar och att det inte är någon förmaning om att man inte ska göra si eller så, utan att man skänker en tanke gällande sina prylar,hem,detaljerad info om hem ort etc. innan inlägg.

Åter igen Ville, beklagar verkligen det som hänt din vän !!!!

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

HMartin
Member

119 Posts

Posted - 2005/07/12 :  10:18:56  Show Profile Send HMartin a Private Message
Beklagar det inträffade, det jag genast frågar mig själv är -Hur har det gått med försäkringen för din vän?.

Bytte nyligen försäkringsbolag och frågade hur de värderar elektronik, fick som svar att elektronik mer eller mindre inte är värt något efter ett par år. Man kan fråga sig varför man ska ha försäkring.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000