Ähumm, har tittat både på www.sony.se och www.sony.com men hittar inte Sonys sortiment på deras cd-spelare i deras högsta klass. Just nu kan jag inte heller komma på modellbeteckning på denna serie. Är det någon som vet var man kan hitta info om dessa spelare?
"Sony slutade väl tillverka renodlade CD-spelare för flera år sedan? Alla spelare i ES-serien har väl SACD i både 2- och flerkanal så vitt jag vet."
Såvitt jag vet också. Det är väl inte en enda av dom "gamla drakarna" (Sony, Pioneer, Technics, Denon osv) som fortfarande tillverkar rena cd-spelare? . Tyvärr. Fattar fortfarande inte vad man ska med SACD och DVD-A till...
Om man kan stå ut med SCD-1:ans långsamma mekanism är tipset att låta Allen Wright på www.vacuumstate.com modifiera den. Då får man en spelare i absolut världsklass - på SACD bara övertrumfad av EMM Labs och dCS. Jag lyssnar sedan två dagar på en SCD-555ES moddad till Level 5. Bättre än jag någonsinn kunde tro.
High-End CD-spiller fra Sony? Finns det lengre? Sony SCD-1 var absolutt en seriøs spiller for sin tid, men er vel gått ut på dato, "numera" vet jeg ikke...