Hej! Jag undrar om det är någon här som har en Vincent SA-93. Jag skulle vilja lyssna och jämföra med min 91:a. Vore bra om du bor i Helsingborg eller i närheten. Om någon jämfört dessa så får ni mer än gärna höra av er
För att gå lite djupare i ämnet. 91:an var tråkig tyckte jag , allt lätt grått o trist utan något rejält bett. Vi det tillfället hade jag digitalrumskompensering (puh) och inte ens den kunde skaka liv i det.
Jag har inte så mycket att jämföra med. Tycker den låter kanon, är helnöjd och det är väl bra det. Smaken är som baken. Hade ett par Sonus Faber Grand Piano Home eller vad dem heter för test. Tycker att mina Kappa 8.2 spelar skiten av dem. Så är det, vad den ena tycker är bra tycker den andre är sisådär. Väl är det, annars hade vi alla gått hem med Siba-kartonger räntefritt
Dock... dubbla volymkontroller är skitjobbigt! Får sätta ett gummiband mellan dem
Jo så är det men enligt Bernt på Malmsjö Hifi låter 91:an, med dubbla volymkontroller, bättre än både 91 plus och 93:an. Det är därför jag vill kolla 93:an själv :-)