Har inget klart hemmabygge för närvarande, men bredbandselement (Fostex FE167E)ligger i kartonger å väntar på att monteras in i ett par "lådor"(som först måste byggas ).
XizzeriA: Missade din fråga förrut .Gick på ribbaskolan mellan -83 och -85. (Född -70)
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Nej jag menar 5 st som är intresserade. Då ska man hitta en tid när alla kan. det kanske blir svårt... Kom en förslag om när det passar för er. Som sagt på kan vi träffas i min lilla lägenhet. Kvällar och helger brukar funkar bara för mig. Hälst inte om det ska bli kanonfintväder.
Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
planetaryice: Kul!...en till här i jönköping..häng inte upp dig på diy-delen..jag ser i alla fall en hifi-träff mer som en möjlighet att utbyta idéer. Å bor man i studentrum så är det ju liite för trångt för att hålla på å labba.....vad läser du för nåt?
Hej alla! Iofs bor jag inte i ett studentrum utan i en 2:a så lite lyx har man:) Jag går maskin faktiskt. Jag pluggar produktutveckling och design och börjar 2:a året nu. Funderar på om man inte kan nyttja verkstan på ing för lite DIYprojekt.
quote:Funderar på om man inte kan nyttja verkstan på ing för lite DIYprojekt
. PRECIS rätt tänkt...hmm en själv har jag gått på "elektro" påhögskolan i jönköping... :) Under studietiden bodde jag på studentområdet här ute på råslätt...
Ahh så du är färdig med utbildningen då! nice!:) Vad har ni för några roliga system där hemma? Tidigare hade jag ett par focal högtalare som jag byggt men de fick inte plats i bilen ned till jkpg så det fick bli ett par stativare och en sub.
planetaryice: ...nja "färdig" är jag inte...har kvar tentan i "programmeringsmetoder"....har gjort den 2 ggr men fått IG..bara konstatera att jag inte är nån "stjärna" på programmering
ud: Bor i villa och diy-projekt på gång...Det låter ju inte fel
Vi har vissa likheter planetryice jag ska också gå produktutveckling och design. Dessuton har jag ett per hfls1 or med något annorlunda design. Och min lägenhet det är en 2a också...
quote:En träff skulle kunna vara hemma hos mig om det skulle passa.
Edit: Bor i villa så det finns lite mer plats här.
bor du också i huskvarna? Jag det skulle ju vara trevligt om alla fick plats. I mitt vardags rum finns bara en fotölj och en scheslong.. Jag kan dra med mig mitt hypex steg om intresse finns.
coolt bara bubblar fram folk i jönköping!!
quote:Jag kan dra med mig mitt hypex steg om intresse finns.
Låter intressant
quote:coolt bara bubblar fram folk i jönköping!!
Ja..det var väldans...först var jag lite skeptisk men nu så har det tatt sig rejält.
Hehe jo likheter finns hasse:) Jag bor på liljeholmen så det är ju nära huskvarna. Har du några bilder på hfls-1:orna? Skulle vara kul att lyssna på de då jag inte har hört ett par hfls-1 förut.
tack! nä det har jag inte tat tag i än. däremot har jag byggt andra stativ som passa högtalarna bättre. Det lutar år att jag ska måla dom men vet inte riktidt hur.
Hmm...Om cirka 2veckor (tittar i min imaginära almanacka)..hmm jo..trots allt jag har att göra så kan jag nog klämma in det mellan aktiviteterna öhmm..sängprovning och...ööhh kvällsfika.
Skämt åsido..det passsar mig utmärkt med 3 september som träffdatum.