HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Infinity Renaissance 90 vs. Audiovector Mi3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2005/08/16 :  21:27:48  Show Profile Send KennethS a Private Message
Som sagt i topicen. Hur är denna Infinity högtalare? Är det nåt för mej med problem med ljust ljud? Eller är det nån annan Infinity modell för dessa pengar man ska kolla in? Har förstått att dom ska vara varmai klangen, stämmer det? Ge mej tips och råd!Räcker min Nad S300 till att driva dom bra?

Trött på folk utan vett

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/08/16 :  22:49:33  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Hej! Är ingen expert men jag tror inte din Nad räcker för att driva Infinity. Audiovector är väldigt lättdrivna och skulle passa din Nad bättre. Kolla gärna in tråden "Infinity klubben". Där snackas det bara Infinity

Edited by - Håkan64 on 2005/08/16 22:51:39
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2005/08/16 :  23:25:41  Show Profile Send KennethS a Private Message
ahh hehe läst en hel del där. Står att R90 går ner till en 2.9ohm i impedans och naden är väldigt stabil ner till 2ohm, den har i princip en perfekt kub dit ner, spelar dock inte så vansinnigt högt då jag bor i lägenhet så jag är nyfiken om den inte då räcker?.Gillar inte det ljusa ljud jag får i mitt rum med Audiovector och Infinity verkar ju ganska varma i klangen eller?

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/08/16 :  23:51:30  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Hej igen!
Du får prova, om inget annat har du högtalare som du kan "växa" med. Jag har själv Kappa 8.2 som jag driver med två vincent monoblock. Infinity's äldre högtalare låter kanon. Emit-diskanten är varm i klangen och basen tung och go. Alltid svårt att beskriva

Jag har en kompis som spelare på M3 Avantarde, låter mkt bra men jag saknar värmen i klangen.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7364 Posts

Posted - 2005/08/17 :  01:58:57  Show Profile Send FBK a Private Message
Ställ frågan i Infinity klubben, så får du nog mer svar. Personligen så vet jag inte om Naden räcker, men jag vet att du kommer få ett "skapligt" ljudlyft med detta byte.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/08/17 :  08:07:32  Show Profile Send matte76 a Private Message
Tror också du får ett annorlunda ljud, om det är "bättre" är upp till var och en (troligen är det dock så). Audiovector Mi3 spelar enligt mig lite ljust som du säger (dock inget mot Mi3 Avantgarde), men det kan åtgärdas hyfsat med rätt kringutrustning och dämpning i rum.

Om Infinity spelar ljust eller varmare vet jag ej (senare Infinity ska väl dock spela ljust bla Kappa-modellerna), mer bas får du garanterat men "bättre" bas? Det tycker jag du ska testa genom att helst låna hem Infinity-högtalarna och jämföra med Mi3 innan du byter..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/08/17 :  19:34:20  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
KennethS: Ren90 är mycket "lättare" att driva än tex mina RSIIB som ibland härjar runt 1 Ohm..

Jag tror(för att jag är färgad så klart)att du finner mer spelglädje med Ren90.

Och du är givetvis välkommen att diskutera dina nya högtalare i "Infinity-klubben"!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2005/08/18 :  00:06:09  Show Profile Send KennethS a Private Message
Hehe låter bra det! Naden ska vara väldigt stabil just ner till 2ohm så jag hoppas det räcker. Undrar dock hur folk upplever Infinity. aja! Jag frågar på i Infinity-tråden.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000