Kollade upp pris på 16st "DAYTON RS225S-8" och jag blev ganska förvånad när jag märkte att fraktkostaden blev nästan lika hög som priset för varorna 652$/601$. Provade på skoj att fördubbla ordern för att se om frakten/element skulle sjunka. Visst det gjorde den, med hela 20$ på totalsumman (1180$) . Samma element finns att få tag i från Tyskland och då skulle totalpriset landa ca:2000kr lägre
Jag har inte diskuterat mängdrabatter hos någon av säljarna utan allt har kommit från nätbeställningsfunktionen.
Går det att få väsentligt bättre priser om man fyller i formuläret "need a large quantity" Annars ser jag inte riktigt vitsen med att beställa därifrån.
Partsexpress kan även skicka genom US Postal Service vilket blir billigare. Problemet är att Sverige har en max vikt per paket for economy parcel post på 44 pounds. Din order maste skickas på 3 packet vilket kostar 3 gånger 85 dollar totalt ca 255 dollar. Det tar ca 4-5 veckor för frakten. Om du har tur så kanske paketen kommer in utan att du behöver betala tull-moms men annars så får du räkna med den kostnaden när du gämför med Tyskland.
Ha det bra.
Exipnos
ps. har du exacta specificationer för mangneterna till dina band, jag behöver dimensionerna och styrkan.
Exipnos: Tack för att du tog dig tid att kolla upp det åt mig. Skulle precis sätta mig och göra det själv . Med dom premiserna så verkar det som om det går ganska jämn ut mellan Tyskland och PE, förutom leveranstiden.
Magneterna: 70x10x6mm och magnetiserade genom 6. Kvalitet N37. Har köpt N36 vid något tillfälle och det fungerar också helt lysande.