Visst är det så , men ändå så tycks 400 km/h vara nån "magisk" gräns Det loppet dom blåste av var på en så pass stor ovalbana att det mer eller mindre var fullgas runt om. Det var därför dom blåste av loppet för 2 ggr per varv när kurvorna kom så var förarna på gränsen att svimma pga G krafterna.
Är det ingen som kommit på idén att ta ut en F1 bil på de raksträckorna där man gör hastighets-testerna för "gatbilar"? Om man ska jämföra Super-corvette och andra superbilar med F1 och Indycar måste man göra det på lika vilkor.
Jesper Parneik vinner inte så stort över mig på golf, så länge jag får använda mitt handikapp...
när ni ändå pratar om snabba bilar så kolla in på denna sidan. http://www.exvitermini.com/ där finns en del fashinerande videor. specielt de som kör 0-300 på snabbast tid-japaner.
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Vet inte ens om jag skulle våga att köra i 400 KM/H. Jag hadde en trimmad Porsche turbo för många år sedan (1985) som jag klockade på 295 KM/H. Mätaren visade över 300 KM/H, men jag fick inte upp den i verkliga 300 som var mitt mål (motorn rasade). Men det gick väääldigt fort. Och att köra i 400 KM/H skulle nog inte all klara av.
På autobahn såg jag en gång en Porsche 917 som blivit påkörd bakifrån av en liten Honda. Inte irreparabelt skulle jag tro (en sådan bil skulle man väl laga så länge det finns något kvar alls...), men det såg rätt sorgligt ut. Kanske hade Porschen testat sina tuffa bromsar?
Jag skrev c-uppsats (i ekonomi) med en kille som kört STCC och GT-racing i europa, GT-racingen huvudsakligen i extrema porschevarianter. Han hade inte mycket till övers för gatbilar som Ferrari och Lamborghini...