Han rekommenderar inte mer än 60 W/kanal (per woofer) för att som han skriver "minimizes bottoming and the risk of mechanical damage to the woofers". Hans alternativ är 6x180 W (då med en 180 W kanal som driver basarna parallellkopplade)
Din fråga: Ska själv använda ett Perreaux-steg 6x160W /245 W i 4 ohm)och hoppas att det driver bra ner till 2.5-3 ohm som är minimum impedans på basarna parallellkopplade enl. Linkwitz.
Jag bygger 8 kanaler av rod elliots http://sound.westhost.com/project3a.htm P3A som kommer att ge runt 70W/kanal. Hoppas på att de är tillräkligt väljudande. /Joel
Linkwitz Orion, AMP11HV, AMP5, Ice 500A, Esp 03A Asus Xonar Essence ST
Jag kör ortodoxt en slutstegskanal per element. Allt annat tycker jag verkar osmart, speciellt till basarna. Basarna får altså varsin kanal eAR 202 ( 120 W @ 8 Ohm ). Övriga element får varsin kanal Cambridge P500 ( 55 W @ 6 Ohm ). Slutstegen matchas förstås med avseende på gain.
Jag har två Hypex UCD400 AD8620 (400W) monoblock som jag ska köra basarna på och sen blir det det till att bygga Tripath till mellanregister och diskant.